Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

I midten av 2015 sluttet jeg å trene samt som jeg sluttet å spise sunt pga latskap, latskap i den form av at jeg mistet jobben min og ble meldt ut av studie pga for få oppnådde studiepoeng. Dette gjorde at jeg mistet lysten på å «bry meg om noe som helst». Som resulterte i mye sukker, junkfood og hjemnesitting. Sakte og sikkert gikk jeg opp i vekt og i 2017, sommeren 2017 så mistet jeg menstruasjonen min, jeg begynte også å oppleve en del strekkmerker i denne perioden. I starten av 2018 rundt april, dro jeg til fastlegen min og fikk tatt blodprøver, som da viste at jeg hadde pcos. Jeg ble videre sendt til gynekolog og fikk tatt innvendig ultralyd. Gynekolog ba meg om gå ned i vekt, da hun ikke kunne se at noe annet kunne være løsningen. I midten av mai hadde jeg klart å gå ned fra 63,6 kg til 57 kg, og hadde da også fått mensen tilbake.  Siden mai har jeg fått mensen hver måned og jeg har også gått ned flere kg i vekt. I dag veide jeg 44 kg. Jeg holder meg fortsatt i underskudd pga jeg prøver å bli kvitt en del magefett. Men nå har jeg regelmessig menstruasjon, hadde i tillegg også time hos gynekolog for to uker siden og alt så bra ut der nede og med kroppen min generelt. Men i de siste dagene har jeg begynt å oppleve strekkmerker (nye, røde) på magen og lurer på hva det kommer av. Syns det er litt rart å få strekkmerker imens man går ned i vekt. Hva tror du det kan skyldes? 

Jente 25 år. Ingen barn. 152 cm hly, 44 kg og bruker ikke prevensjon 

Anonymkode: 93b4d...7e2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445194-strekkmerker-p%C3%A5-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...