Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg opplever tidvis at jeg er sår på perineum, og smerter, og/eller kløe i endetarmen ved mens eller eggløsning. Dette varierer noe. Men det som er sikkert er at det er tilbakevendende. Jeg smører med sinksalve, bruker kun bomullstruser som jeg vasker på 60 grader med parfymerie milder og jeg har byttet til ekstremt tynne og små truseinnlegg. Men det fortsetter å komme. Nå er jeg rådvill, og veldig redd for at dette er herpes?! Jeg er gift og kan ikke tenke meg at mannen min kan ha smittet meg med dette. Og i så tilfelle, ville ikke han hatt symptomer selv? Itillegg har jeg ofte smerter i benet på samme siden der perineum bli hoven men kan ikke tenke meg at dette egentlig har en sammenheng. Har ikke gått til legen, og ønsker helst å slippe om det er mer jeg kan forsøke hjemme først.

Anonymkode: 552e0...50e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445220-s%C3%A5r-i-perineum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Herpes gir blemmer, så jeg tror ikke at du skal tenke på det.

Det kan være kronisk soppinfeksjon, kanskje du skal få tatt prøve hos din lege?

Sprekker i 'mellomkjøttet' mellom vagina og endetarm betegnes som fissurer, de kan komme og gå. Prøv med proctosedyl hemoroidesalve som kan kjøpes uten resept. Den inneholder litt kortison

Hvis det ikke hjelper, så kan neste skritt være Locoiod lipid som er en middelsterk kortison salve som skal brukes hver 2.dag i to uker. Da må du få resept av din lege.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445220-s%C3%A5r-i-perineum/#findComment-3874655
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...