Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er ei jente på 26 år, må først fortelle at jeg ikke har vært hos legen på 15 år fordi jeg er så frisk og fin, er dok blodgiver, så skulle det være noe galt antar at jeg de vekker mistanke ved blodprøve? Her er mitt spm. Jeg og kjæresten bestemte oss for å slutte å bruke prevensjon (kondom) ved min eggløsning i midten av september, min syklus er på ca 31 dager, første dag av siste mens var 2.September. Testet som sakt positiv på eggløsning i rett før midten av September og vi hadde sex både dager før, under og etter, ikke fordi vi så inderlig prøver å bli gravide, men fordi vi ikke bor sammen, så når vi endelig er sammen så passer vi på å ha det hyggelig, at jeg hadde eggløsning da var jo bare et pluss. 4 dager etter eggløsning får jeg en liten blødning, mer en spotting fordi jeg ikke trengte tamponger eller kopp som jeg alltid bruker, blødningen varte i ca 4 dager til og fra, men fordi den var så ulik min vanlige menstrasjon så er jeg usikker på om vi faktisk har bommet på eggløsning og at det var en form for menstrasjon, selv om jeg er ganske sikker på at vi snakker om noe annet her, må bare legge til at dagen etter antatt eggløsning begynte menssmurringene, og jeg har egentlig aldri hatt noe serlig form symptomer i min syklus, så jeg måtte legge på en flaske med varmt vann for å kunne sove den natta, menssmurringene ble aldri borte, til tider har jeg merket det mindre, men følelsen har hele tiden vært der. Noen dager før ventet mens fikk jeg ømme pupper, hatt litt stikninger der nede men ikke noe alvorlig. Tok en graviditetstest 2 dager før forventet mens, men den var negativ, dagene gikk og mensen kom aldri, nå er jeg tre uker over ikm, har tatt test en gang i uka bare for å sjekke, senest når jeg sto opp idag, alle negative, hadde egentlig slått fra meg tanken nå at det kunne være noe der nå, men for en uke siden startet det å balle seg på, jeg får ordentlig vondt i bekkenet etter en arbeidsdag (er renholder) vondest i korsryggen, stråler opp i ryggen og ned i lårene, sover dårlig, har vondt i hodet, halsbrann som kommer og går, puppene ble ømme igjen, kramper masse i bena om natta fordi jeg bare må strekke meg hele tiden, nå som jeg har fått vilt en dag er ryggen helt fin igjen, merker litt i korsryggen vis jeg vrir meg,men ellers er det egentlig værst nå under beltekanten om vi kan kalle det det. Og nå begynner jeg å bli litt små bekymret kanskje, vil ikke være en sånn som ringer og maser på legen vis det ikke er noe, kan jeg være gravid? Eller kan dette være symptom på cyste eller noe helt annet? Er nok nysgjerrigheten som er verst her, nettopp fordi jeg alltid er helt frisk og nå føler jeg meg rett og slett litt dritt egentlig.

Anonymkode: 376cf...938

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445229-kan-jeg-ha-blitt-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke godt å si hva som er galt. Du har altså ikke hatt skikkelig menstruasjon siden 2.september, men graviditetstester er negative. Du har sannsynligvis hatt en form for hormonforstyrrelse, bortfall av eller forsinket eggløsning? Cyster gir ikke slike symptomer. Man kunne tenke på graviditet utenfor livmor, men da ville graviditetstesten være positiv.

Jeg synes at du skal se det, men har du ikke fått menstruasjon innen 3 måneder, bør du søke lege.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...