Gå til innhold

Hva gjør vi nå ?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret jente

Jeg har nå fått igjen mensen etter SA , kan jeg da regne med at el. også kommer i gang nå da? Vil resultater som nå vises på el.tester eller temp.måling nå være pålitelige til å se når el. er ? Vi har også fått vite at min samboer på spermtelling hadde 108 som resultat og det var visst under middels, vil dette gjøre det vanskelig å bli gravid? Er det noe spesielt vi må ta hensyn til nå etter dette resultatet og etter SA -en?

Bør vi gå videre til utredning allerede eller går det antageligvis greit av seg selv dette her? Jeg er 27,han 31. Håper på raskt svar.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44527-hva-gj%C3%B8r-vi-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du kan regne med at du i løpet av 2-4 uker vil få eggløsning, som normalt. Det kan ta lenger tid, noen ganger p.g.a. den psykiske påkjenningen det kan være å ha gjennomgått en abort. Din samboer har bevist at hans spermier er gode nok til å befrukte dine egg, og jeg vil derfor anbefale dere å ikke legge så stor vekt på hans noe lave spermantall inntil videre. Det har ihvertfall ingen sammenheng med din abort. Det er helt normalt at kvinner har en abort i løpet av sin fertile karriere, uten at man utreder dette i første omgang. Først etter 3 spontanaborter, vil det oppfattes som et medisinsk problem som krever utredning. Det er ikke noe spesielt dere behøver å ta hensyn til nå, utover det å ta vare på hverandre og sikre et godt kjærlighetsliv. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...