Gå til innhold

Hei, Mette. Kanskje du kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor jeg får en del ekstraslag når jeg har mensen? Det begynner dag nummer 1, og kommer nå og da gjennom mensperioden, enten i ro, eller ved trening. Regner med at det er noe hormonelt som er årsaken, men jeg skulle gjerne visst litt mer spesifikt hvordan en menstruasjon kan påvirke det elektriske systemet i hjertet. Kan du hjelpe meg, tror du?

Anonymkode: 21499...60c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445291-hei-mette-kanskje-du-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vet at kvinner i overgangsalderen kan få rytmeforstyrrelser. Omkring menstruasjonen er østrogenet lavt, som det er i overgangsalderen. Kanskje det kan være forklaringen?

Hilsen Mette

PS jeg fant dette, jeg tror at VPV kan bety ekstraslag, men er ikke helt sikker:

CONCLUSION:

VPB frequency decreases with estradiol peak in the ovulation period. This suggests that estrogen may have protective effects against ventricular arrhythmias.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...