Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker for svar på tidligere innlegg, det lettet litt på trykket!

Dette høres sikkert helt fjærnt ut, men.... jeg føler bare at jeg er gravid på ene siden av magen!? Forklare litt nærmere. Jeg er fullgått uke 22, og er bare hard på ene siden, kan ikke trykke noe inn på denne siden, mens på andre siden er det liksom ingen ting.

Er dette bare at barnet ligger med hodet og kroppen til den harde siden, og føttene på den myke. Jeg kjenner jo liv der inne.

Er en stund til jeg skal til jordmor, og dette har jeg lurt på nå, det er ikke noe galt?

På forhånd takk.

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44548-bare-gravid-p%C3%A5-ene-siden-av-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du føler at det er permanent den følelsen du har av at barnet kun ligger på den ene siden, synes jeg du skal ta det opp med din jordmor/lege. Du kan evt. be om en time før den opprinnelige. Enkelte sjeldne ganger kan livmoren ha en form som gjør at barnet faktisk ligger på den ene siden, noe som kan diagnostiseres ved ultralyd. Ellers kan det tenkes at barnet ditt har funnet en god stilling hvor den faktisk ligger med hovedtyngden mot den ene siden. Uansett er det lurt å få klarhet i dette, så ta kontakt med din jordmor eller lege for en ekstra sjekk. Øvede hender kan også kjenne om alt kjennes normalt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...