Gå til innhold

Umulig kjærlighet - drømmejenta

Anbefalte innlegg

Gjest enguttsomtenkermye

Jeg er en gutt som er i midten av 20 årene.

(litt over). Har ved tilfeldigheter møtt en veldig spesiell jente. Hun er bare 15, men er utrolig oppegående. Hun tenker tanker og sier ting jeg ALDRI har hørt fra noen andre jenter, og hun føler det samme om meg. Jeg er en gutt som liker snakke om ting, jeg tenker mye og kan lytte. Det skremmer meg at jeg liker en som er så ung, men hun er så utrolig lik meg og det skremmer meg ennå mer. Hun har sagt hun kommer til å kjempe for å få meg, og vet ikke hva hun gjør hvis det ikke skjer. Hun sier at hun ikke orker tanken på meg bare som en venn. Hva gjør jeg? jeg er i sjokk etter å ha møtt henne, aldri hatt sånne følelser noen gang. Hun sier det samme om meg. Kan jo legge til at jeg ser på meg selv som en gutt, ikke mann. Har alltid fått høre at jeg ser mye yngre ut enn det jeg er, noen tror jeg er rundt 19-20, har kanskje noe med min personlighet å gjøre også.

Er veldig klar for å finne den rette, og er livredd for at jeg skal gjøre noe dumt. Vet at hvis jeg tilbringer tid sammen med henne så kommer jeg til å falle fullstendig for henne. Men sjansen for at noe sånt kan vare er jo minimal.

Vi var ute og gikk på et storsenter, der møtte vi mange venner av henne - det var negative ingen reaksjoner fra de, (men de vet jo ikke hvor gammel jeg er) men de mente de aldri hadde sett hun jeg var sammen med mer lykkelig.

Møtte til og med moren til en venninne av henne. Og jeg hørte i ettertid at hun hadde "skrytt" til sin datter om at X hadde fått en veldig pen og ordentlig kjæreste. Vi er ikke sammen selv de trodde det. Dette blir på en måte en aksept på alt sammen, og det gjør det ennå mer vanskelig for meg å tenke klart.

Hva mener dere? Hva ville dere ha gjort hvis dere møtte noen som dere føler er helt annerledes, og som dere aldri hadde trodd dere skulle møte noen gang? Håper på seriøse svar. Jeg er uansett en snill og omtenksom person - som tenker veldig seriøst. Trenger virkelig råd her.

Har noen erfaringer fra dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44562-umulig-kj%C3%A6rlighet-dr%C3%B8mmejenta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Konepus

Hei!

Du virker som en 'ordentlig' og reflektert gutt som bare vil henne vel. Ja, hun er ung, men jenter modnes fortere og tidligere enn dere gutter i den alderen (så dere er sikkert på nesten samme nivå selvom alderen tilsier noe annet).

Jeg synes du skal leve ut din interesse/forelskelse med henne og se hvordan det går etterhvert som dere tilbringer tid med hverandre.

Livet er for kort til å henge seg opp i 'detaljer' som alder.

Lykke til!!!

Klem fra meg

Det er mye du må tenke på før du involverer deg med noe så ungt.

1. Hun er ikke gammel nok til å ha sex, og du er såpass gammel i forhold til henne at du meget mulig ender opp med en ubetinget dom dersom dette av en eller annen grunn skulle gå til helvete.

2. Omgivelsene vil ikke tolerere dette. Jeg tror jeg kan si med rimelig stor sikkerhet at verken hennes eller dine foreldre tillater et slikt forhold, for ikke å snakke om hva vennene dine vil si, og hva vennene hennes vil si når de finner ut hvor gammel du er. Sannsynligvis vil du bli rimelig utstøtt.

3. Dere er på forskjellige nivåer i livet og som du sier selv, det er en minimal sjanse for at dette vil fungere. Jeg vil vel heller si at den er ikke-eksisterende. Jenta går trossalt på ungdomskolen, om jeg ikke tar feil i forhold til alderen å dømme.

Det er mulig hun er voksen, moden og alt det der, men hun har ikke erfaring noe som du som er godt oppe i 20 åra har, og hun er ikke engang ferdig med videregående.

Du burde ikke la deg havne i en situasjon hvor du forelsker deg i denne jenta, det tror jeg du vil angre kraftig på senere. Selvsagt liker hun deg. Du er voksen, moden, og sammenlignet med gutter på hennes alder er du vel å regne som en Gud, men du burde gjøre det eneste riktige, å stikke.

Det virker jo forsåvidt som om du er så fornuftig at du har forstått det selv.

Good luck.

Slik jeg oppfatter deg, er din eneste hindring alderen, mener du. Er det ikke så ? Da mener jeg: det er ingen hindring i det hele tatt. Her har du ditt livs sjanse, så GO FOR IT ! En del mennesker går gjennom livet uten å føle noe i nærheten av det du åpenbart gjør nå. Du KAN bare ikke la muligheten gå fra deg !

Men du kan kanskje vente med det seksuelle en stund, av hensyn til hennes unge alder, og for å sjekke at dette virkelig er "liv laga" slik dere tror ? Ta det rolig, og gå forsiktig frem på alle fronter, og la forholdet utvikle seg og modne i takt med hennes unge alder.

Husk at her er du den voksne,så du må ta ansvaret og styringa. Selv om hun virker moden, så har hun ikke nok antall år på baken til å ha samme livserfaring som deg. Uansett - det er bare tid som gir det.

Ærlig talt, slik det høres ut til å være mellom dere, så er dere skapt for hverandre. Så kom deg til telefonen og ring henne, si at du vil møtes i kveld ! Så erklærer du din kjærlighet med litt blomster, og at du ønsker å satse på henne ! :-)

Slik jeg oppfatter deg, er din eneste hindring alderen, mener du. Er det ikke så ? Da mener jeg: det er ingen hindring i det hele tatt. Her har du ditt livs sjanse, så GO FOR IT ! En del mennesker går gjennom livet uten å føle noe i nærheten av det du åpenbart gjør nå. Du KAN bare ikke la muligheten gå fra deg !

Men du kan kanskje vente med det seksuelle en stund, av hensyn til hennes unge alder, og for å sjekke at dette virkelig er "liv laga" slik dere tror ? Ta det rolig, og gå forsiktig frem på alle fronter, og la forholdet utvikle seg og modne i takt med hennes unge alder.

Husk at her er du den voksne,så du må ta ansvaret og styringa. Selv om hun virker moden, så har hun ikke nok antall år på baken til å ha samme livserfaring som deg. Uansett - det er bare tid som gir det.

Ærlig talt, slik det høres ut til å være mellom dere, så er dere skapt for hverandre. Så kom deg til telefonen og ring henne, si at du vil møtes i kveld ! Så erklærer du din kjærlighet med litt blomster, og at du ønsker å satse på henne ! :-)

Har jeg misforstått her, eller, siden alle råder han til å kline til?

Han sier han er i midten av 20 årene, altså 25, og så sier han "litt over dette også", altså, han er nærmere 30 enn 20?

Og så råder dere han til å gå inn i et forhold med en som er 15?

Hvis jeg misforstår og han er litt over 20, og ikke litt over 25, så kan svaret mitt drites i, men dersom dere også har forstått det sånn at han er nærmere 30 år gammel, hvordan i helvete kan dere råde han til å satse på denne jenta?

Annonse

Gjest enguttsomtenkermye

Hei!

Du virker som en 'ordentlig' og reflektert gutt som bare vil henne vel. Ja, hun er ung, men jenter modnes fortere og tidligere enn dere gutter i den alderen (så dere er sikkert på nesten samme nivå selvom alderen tilsier noe annet).

Jeg synes du skal leve ut din interesse/forelskelse med henne og se hvordan det går etterhvert som dere tilbringer tid med hverandre.

Livet er for kort til å henge seg opp i 'detaljer' som alder.

Lykke til!!!

Klem fra meg

:) Takk!

Gjest enguttsomtenkermye

Hei!

Alder kan ha noe å si, men det kommer ann på alt. I så ung alder har det egentlig mer å si enn senere. Men jeg synes du skal ta ett skritt videre! Virker som dere kunne hatt det flott sammen!

LYKKE TIL MED DERE:)

:) Ja, jeg tenker på det. Alder har mer å si nå enn senere. Men det har jo hendt at personer med stor aldersforskjell har funnet hverandre, og vært sammen for "life".

Hyggelig at du støtter meg..takk!

Gjest enguttsomtenkermye

Heei :)

Akkurat det tenker jeg også! Hvis dette er noe helt spesielt, så er det bare en måte å finne ut dette på, og det er å være litt sammen, ta det forsiktig og se om det kan utvikle seg.

Må jo tenke gjennom dette da, men muligheten for at jeg tar sjansen er der.

Takk for svaret ditt :)

Gjest pirrka

Eg har vore den jenta, for mange år sidan... Det som etterkvart vart problemet, var at sjølv om vi var like forelska, så var eg ein tenåring med min første kjærast, medan han såg for seg eit livslangt forhold. Slik som du gjer no kanskje? Det vart for kvelande for meg.

Gjest Trulli

... men jeg var jenta på 15, og gutten var 9 år eldre enn meg.

Jeg var forelska i han, og var ikke noen typisk 15-åring. Jeg har bestandig vært litt av en tenker. jeg også.

Han var også glad i meg, men ville ikke inn i et forhold med en så ung. Heldigvis. Vi var på helt ulike stadier i livet, jeg hadde mye igjen å oppleve mens han var klar for noe mer varig.

I dag er jeg glad det ikke ble mer enn det var.

Gjest lovelove

Hei, jeg synes du høres ut som en veldig fornuftig og reflektert gutt. Dere to har kanskje møtt deres store kjærlighet i hverandre, men alderen skiller dere litt nå. Ellers er det ingen hindringer for dere. Det er synd hvis alderen skulle ødelegge for dere, synes jeg. Jeg er tilhenger av å la kjærligheten bestemme, og har selv overvunnet store hindringer for å kunne være sammen med mannen i mitt liv, andre hindre enn alder, men likevel.....det koster noe, men det er verdt det. Men hensyntatt hennes unge alder må vel dette få utvikle seg over tid. Ta det så rolig som mulig. Hvis du er så voksen og tenkende som du høres ut for, så vil du gjøre det, og ikke "utnytte" at hun f.eks. er uerfaren og kanskje sårbar.

Lykke til!

Annonse

Gjest tuvali

Jeg syns du skal vente en fem års tid, er kjærligheten og jenta den samme, så bli sammen. Du snakker om den store kjærligheten her, og du kan kjenne den igjen når du møter den. Det kan ikke hun. Hun har ikke møtt så mange av de små kjærligheten ennå, så hvordan forventer du at hun skal kunne skille?

Jenter på 15 år er veldig ofte forelska i folk i slutten av tyveårene (og eldre). Lærere, trenere, naboer, you name it. Du behøver på ingen måte å være unik eller tonen mellom dere spesielt god , for at hun liker deg.

Gidder du å vente på henne, er det kanskje stor kjærlighet og Den Rette. Hvis du ikke tror du eller henne har noe å vinne på å vente noen år, hvordan kan du da si at dette er det helt store? I et livsperspektiv har du god tid.

Gjest enguttsomtenkermye

Jeg syns du skal vente en fem års tid, er kjærligheten og jenta den samme, så bli sammen. Du snakker om den store kjærligheten her, og du kan kjenne den igjen når du møter den. Det kan ikke hun. Hun har ikke møtt så mange av de små kjærligheten ennå, så hvordan forventer du at hun skal kunne skille?

Jenter på 15 år er veldig ofte forelska i folk i slutten av tyveårene (og eldre). Lærere, trenere, naboer, you name it. Du behøver på ingen måte å være unik eller tonen mellom dere spesielt god , for at hun liker deg.

Gidder du å vente på henne, er det kanskje stor kjærlighet og Den Rette. Hvis du ikke tror du eller henne har noe å vinne på å vente noen år, hvordan kan du da si at dette er det helt store? I et livsperspektiv har du god tid.

Jeg er vel delvis enig med deg at en jente på 15 kanskje ikke kan skille på hva som er den store kjærligheten, og en mer vanlig forelskelse. Men hun har erfaring med eldre gutter, og har hatt forhold som har vart ganske lenge. Så jeg føler jeg må stole på henne når hun sier at dette er helt annerledes, og at hun ikke har følt det på denne måten før.

Vente på den store kjærligheten i 5 år? Det går aldri! Er du glad i en person kan du jo ikke utsette den kjærligheten i 5 år?

Tid fra hverandre er det værste som finnes

for to som har noe helt spesielt sammen.

Det du ber meg om er jo å glemme henne helt, og hvis vi møtes om 5 år kan vi ta opp igjen der vi slapp? Det tror jeg ikke jeg hadde klart, ikke hun heller.

Gjest enguttsomtenkermye

... men jeg var jenta på 15, og gutten var 9 år eldre enn meg.

Jeg var forelska i han, og var ikke noen typisk 15-åring. Jeg har bestandig vært litt av en tenker. jeg også.

Han var også glad i meg, men ville ikke inn i et forhold med en så ung. Heldigvis. Vi var på helt ulike stadier i livet, jeg hadde mye igjen å oppleve mens han var klar for noe mer varig.

I dag er jeg glad det ikke ble mer enn det var.

Det er vel få som klarer og leve sammen for alltid etter å ha møtt hverandre sånn som jeg har møtt henne. Men så lenge det er en liten sjanse så føler jeg at jeg må prøve. De største opplevlsene i livet kommer vel sammen med en du er glad i.

Hei du!!

Ærlig talt, det høres ut som om du virkelig "elsker" denna jenta! Det jeg tror er problemet ditt er at du er så redd for å bli såret! Har jeg rett? ta det med ro. Jenter i den alderen vet som regel allerede hva de vil med livet sitt! Det vet jeg som er jente selv! Hun høres veldig fornuftig ut, og det gjør du også. Ta sjansen, stol på henne. Vis henne at du er glad i henne. Det gjør henne sikkrere. Men du må ikke finne på å mase på henne. Da blir hun bare forvirret. Hun må ikke få så mye å tenke på samtidig! Vis henne kjærlighet. Snakk med henne om hvordan du vil ha det i fremtiden sammen med henne, og se hvordan hun reagerer. Reagerer hun positivt, er det bare å hoppe ut i det. Det at du er så mye eldre må du ikke la ødelegge for dere. Tenk heller på hvor utrolig fint dere kan få det sammen. Hun er 15, vet ganske mye om livet allerede! Jenter er ganske modne i den alderen. Det at venner av henne(som er på samme alder som hun) synes at hun så så lykkelig ut, er jo veldig fornuftig/bra for dere begge! Vet foreldrene hennes at du møter henne? Bare ta det forsiktig i starten og vis TYDELIG din kjærlighet til henne!!! Be henne med hjem, ta henne med på kino, del mye tid med hverandre, snakk med hverandre der dere ikke blir forstyrret på noen måte, bare kos dere! Dere har mye å dele!

Lykke til=)

guttsomtenkermye

Hei du!!

Ærlig talt, det høres ut som om du virkelig "elsker" denna jenta! Det jeg tror er problemet ditt er at du er så redd for å bli såret! Har jeg rett? ta det med ro. Jenter i den alderen vet som regel allerede hva de vil med livet sitt! Det vet jeg som er jente selv! Hun høres veldig fornuftig ut, og det gjør du også. Ta sjansen, stol på henne. Vis henne at du er glad i henne. Det gjør henne sikkrere. Men du må ikke finne på å mase på henne. Da blir hun bare forvirret. Hun må ikke få så mye å tenke på samtidig! Vis henne kjærlighet. Snakk med henne om hvordan du vil ha det i fremtiden sammen med henne, og se hvordan hun reagerer. Reagerer hun positivt, er det bare å hoppe ut i det. Det at du er så mye eldre må du ikke la ødelegge for dere. Tenk heller på hvor utrolig fint dere kan få det sammen. Hun er 15, vet ganske mye om livet allerede! Jenter er ganske modne i den alderen. Det at venner av henne(som er på samme alder som hun) synes at hun så så lykkelig ut, er jo veldig fornuftig/bra for dere begge! Vet foreldrene hennes at du møter henne? Bare ta det forsiktig i starten og vis TYDELIG din kjærlighet til henne!!! Be henne med hjem, ta henne med på kino, del mye tid med hverandre, snakk med hverandre der dere ikke blir forstyrret på noen måte, bare kos dere! Dere har mye å dele!

Lykke til=)

Hei :)

Hun har fortalt faren sin at hun har møtt en som er eldre, og som hun har falt for.

Mer tror jeg ikke de vet.

Det du sier er sånn jeg også har tenkt å gjøre det. Ta ting med ro, bli bedre kjent og gjøre hyggelig ting sammen.

Jeg har falt fullstendig for henne, og er forelsket til laaangt over hodet!!

guttsomtenkermye

Hei du!!

Lykke til=)

Hei :)

Hun har fortalt faren sin at hun har møtt en som er eldre, og som hun har falt for.

Mer tror jeg ikke de vet.

Det du sier er sånn jeg også har tenkt og gjøre det. Ta ting med ro, bli bedre kjent og gjøre hyggelig ting sammen.

Jeg har falt fullstendig for henne, og er forelsket til laaangt over hodet!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...