Gå til innhold

Kan jeg leie ut en hybel når jeg får AAP?

Anbefalte innlegg

Kan ikke finne noe om at det ikke er lov i papirene jeg fikk i forbindelse med AAP.   

Men for gjort å bli redd for å plutselig skylde NAV tusenvis av kroner fordi de på AAP ikke skulle ha lov til å leie ut en hybel av en eller annen grunn.

Det innebærer jo ikke arbeid, og det er skattefritt. Det blir mannen min som ordner alt, i så fall, men jeg eier jo også huset.

Noen som vet noe om slike ting? 

Anonymkode: eb4d1...59b

Fortsetter under...

De presenterte seg når de flyttet inn ved å ringe på. Dengang levet ennå min mor og de spurte om hvordan det var. Men jeg tror egentlig de er slektninger av de som bodd der før dem. Men det vet jeg ikke for jeg har hatt så nok med egne problemer og helseting hele veien så jeg har ikke så overskudd til andre. I det store og det hele har jeg heller ikke jobbet så mye " med mennesker" i yrkeslivet. Men de virket bare kjempehyggelige og flinke. Reiser mye tror jeg. Mange biler som så mange steder i dag.

Alt er så greit i dag å finne noe å leve av. For så mange av oss også noe å leve for.

Anonymkode: 2834b...1a2

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke finne noe om at det ikke er lov i papirene jeg fikk i forbindelse med AAP.   

Men for gjort å bli redd for å plutselig skylde NAV tusenvis av kroner fordi de på AAP ikke skulle ha lov til å leie ut en hybel av en eller annen grunn.

Det innebærer jo ikke arbeid, og det er skattefritt. Det blir mannen min som ordner alt, i så fall, men jeg eier jo også huset.

Noen som vet noe om slike ting? 

Anonymkode: eb4d1...59b

Utleie av hybel er kapitalinntekt, og det har ingen innvirkning på AAP.

Anonymkode: 879b7...00a

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De presenterte seg når de flyttet inn ved å ringe på. Dengang levet ennå min mor og de spurte om hvordan det var. Men jeg tror egentlig de er slektninger av de som bodd der før dem. Men det vet jeg ikke for jeg har hatt så nok med egne problemer og helseting hele veien så jeg har ikke så overskudd til andre. I det store og det hele har jeg heller ikke jobbet så mye " med mennesker" i yrkeslivet. Men de virket bare kjempehyggelige og flinke. Reiser mye tror jeg. Mange biler som så mange steder i dag.

Alt er så greit i dag å finne noe å leve av. For så mange av oss også noe å leve for.

Dette hører til i den relativt uforståelige urtefarm-tråden, eller hva?

Det er mye tull med tall i dag. Vet ikke om det skyldes at de må bygge opp hele Statistisk Sentralbyrå også fra grunnen av. Kommer ikke mye ut mer om det.

Jeg vil anbefale Lignings- ABC som også finnes som papirformat.

Fortjeneste ved utleie kommer til uttrykk som skattbar inntekt som igjen går til fratrekk i ytelser fra nav ( aap inklusive)med  mindre det er varig uføretrygd da vil man finne andre regler som underlag hos nav om man får innsyn.

Annonse

Som i alt er det likningsåret som gjelder. Begynner du utleie i mai 2019 så er det likning for mai som utgjør din inntekt 2019. Det er skatteetaten står det på nett som foretar nav sine utbetalinger fra i år av ,så de er sikkert mye samkjørte. 

Samfunnet er jo veldig interessert i gode utleieobjekter så det er ikke sikkert du merker noe som helst avkortninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...