Gå til innhold

Hvordan går jeg frem når jeg bryter?

Anbefalte innlegg

Gjest Truttidu

Jeg begynner å få nok etter 3 år. Vet jeg går glipp av mye, men jeg er så utrolig lei. Og det nytter ikke å prøve å ta det opp med han, det blir bedre i noen dager og vi har det skjønt men så går det tilbake til det gamle.

Jeg skjønner at han bare er sånn, og at jeg ikke skal forandre han.

Men han aner fred og ingen fare, så hvordan går jeg frem? Tar vi en pause (for å se hvordan det er) bryter vi bare av, hva sier/gjør jeg?

Huff altså....

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er viktig å avslutte et forhold ordentlig.

Når han ikke aner dine planer om å bryte, må du forvente at det kan vekke masse følelser, kanskje sinne, han godtar det ikke osv.

Du må fortelle åpent og ærlig at du vil avslutte forholdet til han. Det er ikke greit å slenge det ut i døråpningen på vei ut. Sett av tid uten andre forstyrrelser.

Enda viktigere er det at du begrunner hvorfor du vil avslutte. Jeg synes alle skylder hverandre å forsøke å forklare hvorfor de vil ut av et forhold. Du har nok tenkt lenge på det, og har fått bearbeidet følelsene. Han vil kanskje få et takras i hodet, helt uventet.

Han vil neppe være enig, og si han ikke forstår. Han vil kanskje be for sitt liv, om nye sjanser etc.

Respekter hans behov for tid til å reagere og fordøye nyheten.

Bruk god tid til å snakke sammen. Ikke stikk av med en gang.

Har du lest de artikelene som står under DOL, om samlivsbrudd. Ideer og tips.

Noen velger å ta en pause fra samlivet, ved midlertidig å flytte fra hverandre, f.eks. i 3 mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...