AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Hei. Jeg sluttet på p-piller i september etter å ha gått på de i omtrent 3 år (har gått på p-piller siden jeg var 16, men har hatt noen pauser på rundt et år - sist for 3 år siden). Jeg har alltid har regelmessig mens. Det tok 33 dager etter pilleslutt før jeg fikk mens igjen, og neste kom da 28 dager etter den igjen. Nå er jeg en uke over tiden (36 dager siden sist mens) og begynner å bli litt smårar. Jeg har tatt flere graviditetstester og alle er negative (dessverre). Er dette normalt? Burde jeg gå til lege? Grunnen til at jeg reagerer er som sagt at jeg ikke har hatt noen historie på uregelmessig syklus før - mens kommer alltid 28-30 dager etter sist gang. Samboeren og jeg prøver å få barn og det gjør nok frustrasjonen litt større. Jeg er 30 år og veier 90 kg. Anonymkode: 29747...5b5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/445878-uregelmessig-mens-etter-p-pilleslutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Du har brukt p-piller i ca, 14 år, og det kan ha skjedd mye med kroppen i denne tiden hvor symptomer har vært skjult fordi menstruasjonene har vært styrt av pillen. Det er for tidlig å si noe om det vil rette seg eller om det foreligger en hormonforstyrrelse. Syklus på mer enn 35 dager (fra første til første blødningsdag) tyder på ujevn eller manglende eggløsning. Husk at en forsinket menstruasjon kan være en meget tidlig abort, det er mer vanlig enn man tror. Vanligvis vil man se tilstanden med barnløshet an i ett år, men hvis dine menstruasjoner flere ganger er mer enn 35 dager, så kan det bli aktuelt å søke lege før den tid. Et vekttap på 5 kg vil iblant kunne gjøre underverker. Husk at den fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før neste menstruasjon. Samleie 2-3 ganger i uken er optimalt. Du husker å ta folat? Lykke til. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/445878-uregelmessig-mens-etter-p-pilleslutt/#findComment-3880451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.