Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ønsker barn

Jeg har brukt p-piller sammenhengende i 11 år og slutter nå. Er min eggløsning allikevel ca 14 dager etter første menstruasjonsdag i siste mens?

Er det sant at det ofte løsner flere egg samtidig etter mange års p-pillebruk?

Er det vanskeligere å bli gravid etter så lang tid på p-piller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44600-gravid-etter-flere-%C3%A5r-med-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsning er 14 dager FØR første mestruasjonsdag i neste mens. Ikke så helt lett å beregne altså.

Vi brukte ca. 18 måneder på å bli gravide etter at jeg hadde brukt p-piller i mange år.

Jeg har stor tro på at man ikke skal tenke for mye på at man skal bli gravid.

Det som gjorde at vi lyktes var ihvertfall at vi skulle flytte, og at jeg i denne perioden var mere opptatt av nye gardiner og farger i det nye huset enn det å bli gravid.

Lykke til:-)

Gjest tippetito

Eggløsning er 14 dager FØR første mestruasjonsdag i neste mens. Ikke så helt lett å beregne altså.

Vi brukte ca. 18 måneder på å bli gravide etter at jeg hadde brukt p-piller i mange år.

Jeg har stor tro på at man ikke skal tenke for mye på at man skal bli gravid.

Det som gjorde at vi lyktes var ihvertfall at vi skulle flytte, og at jeg i denne perioden var mere opptatt av nye gardiner og farger i det nye huset enn det å bli gravid.

Lykke til:-)

ble gravid en måned etter jeg slutta på p-piller... hadde da brukt dem i 5 år ca!

Noen bruker inntil et år...

Veldig forskjellig tror jeg! Tror på det at om man tenker "det skjer når det skjer" og tar det helt med ro... så går det fortere =)

Lykke til

Trine Endsjø, jordmor

Normalt skulle det ikke by på problemer å komme i normal rute igjen etter å ha brukt p-piller over flere år. Hvis dette hadde vært et stort problem, hadde neppe p-piller vært å få i salg. Du må imidlertid belage deg på at det kan ta noen måneder før syklusen din er helt normal igjen. Jeg kan ikke svare deg på om det er normalt at det løsner flere egg av gangen etter avsluttet p-pillebruk. Jeg synes du foreløpig ikke bør problematisere dine sjanser for å bli gravid nå. Høyst sansynlig kommer du som sagt snart i rute og dermed har store sjanser for å bli gravid i løpet av noen måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...