Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sist mens var fra 22-26 november. Skulle fått mensen igjen til jul, ettersom den ofte er ganske presis (vanlig syklus er 31-33 dager.)  Mensen kom ikke. Midt i denne syklusen fikk jeg en mellomblødning på omtrent 1 uke. Den startet 12 desember, og sluttet 19 desember. Det har aldri skjedd før, så jeg syns det var merkelig.

Spesielt merkelig var fargen. Det begynte som lysebrun utflod. Senere ble det til mørkebrun, svartaktig utflod. Deretter økte mengden og konsistensen forandret seg. Jeg antar at det var gammelt blod som kom. Det var både vannaktig (mørkt mensenlignede) og klissete (mørk utflod?) Etterhvert økte mengden betydelig. Blodet som kom ut var altså nesten svart, og det var noe klumper. 

Jeg valgte å ignorere det, tenkte at det sikkert var ufarlig. Nå har jeg fått en ny mellomblødning. Fikk den 31. Desember, så den har altså vart i 3 dager. Blodet er brunsvart. Det er ikke mensen, det er jeg 100% sikker på. Mellomblødninger jeg har fått er svake, blør mye mer under mensen (og selvfølgelig annen farge osv.) 

Annen info: er ganske ung, 16 år, er ikke seksuelt aktiv, går ikke og har aldri gått på noen typer prevensjon. Har lest litt på nettet om hva det kan være. Noen muligheter er hormonell ubalanse, livmorhalskreft eller livmorkreft. Er jo ganske ung, så sjansen er liten. Men hva kan det være? Burde jeg dra til lege? 

Anonymkode: cdd9f...924

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446211-svart-mellombl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er mest sannsynlig hormonforstyrrelse så slimhinnen som dannes inne i livmoren hver måned ikke kommer fullstendig ut. Gammelt blod er ofte mørk brunt til svart. Hvis det ikke har ordnet seg i løpet av noen måneder, er det lurt å få en sjekk, evt behandling for regulering.

Kreft er ikke noe du skal tenke på i din alder.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...