Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg har problemer med eksteskapet.

Jeg er 25 år og han er 35 år, vi har vært sammen i 4 år, og giftet oss i fjor sommer. Vi har også en datter sammen på 2 år.

Problemet er at jeg har problemer med å vise mine følelser, og så liker jeg ikke konflikter (fin sammensetning, ikke sant ?). Dette er et stort problem jeg har og har hatt så lenge jeg kan huske.

Jeg tror kanskje det ligger litt i barndommen. Misforstå meg ikke, jeg har ikke hatt en vond barndom, men det er ting som jeg tror har satt sine spor. Som liten ble jeg fort klar over at hvis jeg hadde gjort noe galt og sa det til pappa, så ble han alltid så sint. Det endte med at jeg holdt alt inne, for jeg ville ikke at noen skulle bli sinte på meg. Vi hadde aldri et åpent forhold i familien heller, der man fortalte hverandre hvor glad man var i hverandre osv. Alt ble liksom stengt inne, og så kastet man nøkkelen. Mine foreldre skilte seg til slutt da jeg var 10 år, så jeg vet hva det vil si å være et skilsmissebarn.

Over til saken... Mannen min har hele tiden vært usikker på meg og mine følelser og det føles ut som om vi har levd i en berg -og dalbane.

Jeg føler ikke lenger det samme som da vi først ble sammen. Dette skjedde vel egentlig etter at vår datter kom til verden. Jeg var mye alene, pga. jobben hans.

Vi har også veldig forskjellige interesser, jeg er glad i friluftsliv og han er mer et bymenneske.

I det siste har jeg tenkt mye, og noe i meg sier at det hadde kanskje vært det beste om vi gikk i fra hverandre. Vår datter har det ikke godt hvis vi skal krangle hele tiden, og det er kanskje bedre å slutte nå før det blir så ille at vi ikke snakker sammen lenger.

Men det kan jo bli bedre også...

Jeg har sagt til han at jeg elsker han, men han tror meg ikke lenger, siden jeg har sagt at jeg ikke har de samme følelsene som helt i begynnelsen.

Jeg elsker han virkelig, og jeg har lyst å få dette til å fungere, men jeg har liksom på følesen at det ikke blir det livet jeg hadde håpet på. Og det skjærer meg i hjertet og se at han har det så vondt nå.

Er det noen som har noen gode råd ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44661-hjelp-trenger-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det første som slår meg er at dere begge, slik du beskriver det, er usikre på kjærestefølelsene til hverandre. Da kan det vel neppe bli noe annet enn uro og kjedelig tomhet, i parforholdet.

Samtidig sier du at du elsker mannen din, og vil få det bedre med han. Men han tror deg ikke. Nei, ikke rart det. For her er det et misforhold mellom hva du håper fremover, og hvordan du faktisk har det nå.

Jeg råder dere til å oppsøke profesjonell hjelp hos en parterapeut. Jeg tror dere kan ha nytte av å bruke tid sammen for å snakke om forholdet deres, og sjekke ut om det samlivet dere har bygget opp til nå er godt nok for en videre fremtid sammen.

Gjest esprit

Hei Mali!

Hvis du fortsatt elsker ham, og han elsker deg, MÅ du prøve å få det til. Det alene er verd mye, og mange her inne på dette forumet sliter med at de nettopp IKKE elsker den de bor med...

Så gå til rådgivning, har en bekjent som gjorde det, og de var omtrent på flyttefot da de prøvde det. De ble værende gift, og har det i dag bedre enn noen gang.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...