Gå til innhold

Er dere tilfreds bare sånn uten videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 27.1.2019 den 10.42, AnonymBruker skrev:

1. Er dere tilfreds bare sånn uten videre ? 

2. Eller må det være visse kriterier og ting til stede ? 

3. Må dere gjøre en aktivitet, fokusere på noe, ha folk rundt dere, ha noe interessante gjøre?

4. Eller kan dere føle dere tilfreds selv om ingenting av disse kriteriene er til stede?

1. Ja, jeg er en av de heldige som i utgangspunktet er tilfreds og fornøyd. Det betyr ikke at jeg ikke kan være/bli misfornøyd eller nedstemt, men grunnfølelsen min er positivt ladet. 

2. Det MÅ ikke være visse kriterier tilstede, men jeg blir mer bevisst på at jeg er tilfreds, lykkelig eller heldig når det skjer noe ekstra positivt. Dette kan skje feks når jeg har det fint sammen med nære og kjære, når jeg realiserer noe jeg har jobbet for, eller deltar på noe jeg syns er fint eller artig. 

3. Nei. Jeg er tilfreds også når jeg ligger på sofaen og gjør nada. 

4. Det kan jeg. Det er derfor jeg kaller det "min grunnstemning". Mitt startpunkt hver eneste morgen (med få unntak) er å være tilfreds. 

Skrevet
10 minutter siden, Kayia skrev:

1. Ja, jeg er en av de heldige som i utgangspunktet er tilfreds og fornøyd. Det betyr ikke at jeg ikke kan være/bli misfornøyd eller nedstemt, men grunnfølelsen min er positivt ladet. 

2. Det MÅ ikke være visse kriterier tilstede, men jeg blir mer bevisst på at jeg er tilfreds, lykkelig eller heldig når det skjer noe ekstra positivt. Dette kan skje feks når jeg har det fint sammen med nære og kjære, når jeg realiserer noe jeg har jobbet for, eller deltar på noe jeg syns er fint eller artig. 

3. Nei. Jeg er tilfreds også når jeg ligger på sofaen og gjør nada. 

4. Det kan jeg. Det er derfor jeg kaller det "min grunnstemning". Mitt startpunkt hver eneste morgen (med få unntak) er å være tilfreds. 

Vi er temmelig like, Kayia :)

Jeg kunne ha skrevet det samme!

Skrevet
59 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi er temmelig like, Kayia :)

Jeg kunne ha skrevet det samme!

Samme her. :) Setter pris på hvor godt jeg har det og prøver å se glede i de små tingene i hverdagen. I dag f.eks. er det sol, nesten vindstille og vakkert vintervær og jeg har gode skinnvotter og en varm vinterjakke. Jeg gleder meg til jeg skal gå i gang med neste syprosjekt - blir vel å tegne av mønsteret i ettermiddag og kanskje begynne å sy i morgen. :)❤️ 

Skrevet
32 minutter siden, Lillemus skrev:

Samme her. :) Setter pris på hvor godt jeg har det og prøver å se glede i de små tingene i hverdagen. I dag f.eks. er det sol, nesten vindstille og vakkert vintervær og jeg har gode skinnvotter og en varm vinterjakke. Jeg gleder meg til jeg skal gå i gang med neste syprosjekt - blir vel å tegne av mønsteret i ettermiddag og kanskje begynne å sy i morgen. :)❤️ 

Jeg ser frem til en (forhåpentligvis) fin matteøkt med dattera i ettermiddag (man kan jo håpe :P), og etter middag skal mannen og jeg på skitur med nypreparerte ski (skal hente dem rett etter jobb). Og etter det igjen gleder jeg meg til å fortsette på strikketøyet :) Holder egentlig på med et stort prosjekt, men så var det plutselig behov for tovede votter, så jeg heiv meg rundt i går og begynte på dem, og håper på at de går fort å strikke!

Skrevet
4 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg ser frem til en (forhåpentligvis) fin matteøkt med dattera i ettermiddag (man kan jo håpe :P), og etter middag skal mannen og jeg på skitur med nypreparerte ski (skal hente dem rett etter jobb). Og etter det igjen gleder jeg meg til å fortsette på strikketøyet :) Holder egentlig på med et stort prosjekt, men så var det plutselig behov for tovede votter, så jeg heiv meg rundt i går og begynte på dem, og håper på at de går fort å strikke!

Hei!

Jeg så i dag tilbake på en lang naturfagsøkt i går kveld. Var deilig jobbe så godt sammen, som barnet mitt og jeg gjorde, i tillegg få høre, "tusen takk mamma for at du bruker så mye tid på å hjelpe meg" 😊 Det var jo en deilig avslutning, også klem 🙂

Da orket jeg sette meg å skrive et par sider til:-) for fikk virkelig full oppladning.

Det var også deilig, få så gode gjennomtenkte spørsmål, til min tekst, og svar på oppgaver...også den gode følelsen av at barnet virkelig forstod, ble mer interessert, og vi fikk 5 fine timer sammen, oppfriskning av "gammel" kunnskap og i tillegg ny kunnskap og takk og klem.

That made my yesterday great! 🙂

Skrevet
23 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg så i dag tilbake på en lang naturfagsøkt i går kveld. Var deilig jobbe så godt sammen, som barnet mitt og jeg gjorde, i tillegg få høre, "tusen takk mamma for at du bruker så mye tid på å hjelpe meg" 😊 Det var jo en deilig avslutning, også klem 🙂

Da orket jeg sette meg å skrive et par sider til:-) for fikk virkelig full oppladning.

Det var også deilig, få så gode gjennomtenkte spørsmål, til min tekst, og svar på oppgaver...også den gode følelsen av at barnet virkelig forstod, ble mer interessert, og vi fikk 5 fine timer sammen, oppfriskning av "gammel" kunnskap og i tillegg ny kunnskap og takk og klem.

Skjønner at dette gjorde dagen din flott😊

Har i dag hatt en laang telefonsamtale med datteren (1 1/2 time), det gjorde at dagen min ble god😍

Skrevet
5 timer siden, påskelilje skrev:

Hei!

Og jeg tenker litt på hvordan underholde en så energisk dame som deg:-)

Jeg er glad jeg ikke er gift med deg i hvert fall 🙂

puh

Skrevet
2 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Og jeg tenker litt på hvordan underholde en så energisk dame som deg:-)

Jeg er glad jeg ikke er gift med deg i hvert fall 🙂

puh

Haha 😁 Jeg er jo så bedagelig anlagt i forhold til deg! 

Tror også det er bra at vi ikke er gift 😀😮😃

Det ble historie med eldstejenta i stedet for matte med hun minste, deilig skitur på 1 time og 15 min med mannen i lysløypa og en ferdig vott!

Skrevet
4 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Så fint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...