Gjest diamanten Skrevet 16. september 2000 Del Skrevet 16. september 2000 Hei! Kan en av legene svare meg på hvor lang tid det må gå før jeg kan bli gravid igjen? Jeg har en sønn på 8 mndr,som ble forløst ved keisersnitt. Etter keisersnittet fikk jeg blodpropp og måtte gå på marevan i 7 mndr. Blodproppen var i leggen hvis det skulle ha noen betydning. Det jeg lurer på nå er om det må gå en viss tid før jeg kan bli gravid igjen,pga alt dette. Jeg er veldig bekjymret for å bli gravid igjen da vi også brukte prevensjon,da jeg ble gravid forige gang,og er redd for å bli gravid en gang til før jeg kan,ang helsen min. Jeg er også i mot abort,men vet at jeg er nødt å gjøre dette hvis en ny graviditet kan true helsen min. Jeg håper en av legene kan svare meg på dette, for det bekymrer meg virkelig. Jeg vil være veldig takknemmelig for svar. Vennlig hilsen en som er bekjymret,men takknemmelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4467-hvor-lang-tid-m%C3%A5-det-g%C3%A5-f%C3%B8r-jeg-kan-bli-gravid-igjenviktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. september 2000 Del Skrevet 17. september 2000 Hvis du er ferdig med Marevan-behandling vil jeg tror at du kan starte igjen, men det optimale mellomrom mellom to barn er to år. Du skal ha blodfortynningsmedisin i neste svangerskap, det kan du selv sette under huden hver dag. Man kan ikke bruke Marevan hvis man er gravid. Lykke til neste gangen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4467-hvor-lang-tid-m%C3%A5-det-g%C3%A5-f%C3%B8r-jeg-kan-bli-gravid-igjenviktig/#findComment-25955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diamanten Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 Hvis du er ferdig med Marevan-behandling vil jeg tror at du kan starte igjen, men det optimale mellomrom mellom to barn er to år. Du skal ha blodfortynningsmedisin i neste svangerskap, det kan du selv sette under huden hver dag. Man kan ikke bruke Marevan hvis man er gravid. Lykke til neste gangen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Hei Mette! Tusen takk for svar. Men jeg må dessverre spørre en gang til om keisersnittet har noen betydning for når jeg blir gravid igjen,jeg er nemlig redd for at livmoren ikke skal klare vekten av barnet,siden det er forettat et snitt i den. Kan du svare meg på det,da vil jeg være veldig takknemmelig,og er det allerede for det svaret du gav meg. tusen takk på forhånd. Hilsen en som har vært for utsatt til å ikke bekymre seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4467-hvor-lang-tid-m%C3%A5-det-g%C3%A5-f%C3%B8r-jeg-kan-bli-gravid-igjenviktig/#findComment-26201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 Hei Mette! Tusen takk for svar. Men jeg må dessverre spørre en gang til om keisersnittet har noen betydning for når jeg blir gravid igjen,jeg er nemlig redd for at livmoren ikke skal klare vekten av barnet,siden det er forettat et snitt i den. Kan du svare meg på det,da vil jeg være veldig takknemmelig,og er det allerede for det svaret du gav meg. tusen takk på forhånd. Hilsen en som har vært for utsatt til å ikke bekymre seg. Nå har jeg ikke ditt spørsmål present, men arret gror godt og er helet etter ca 6 uker. Etter det snitt man legger i livmoren er den nesten like sterk som før. Lykke til. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4467-hvor-lang-tid-m%C3%A5-det-g%C3%A5-f%C3%B8r-jeg-kan-bli-gravid-igjenviktig/#findComment-26253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diamanten Skrevet 19. september 2000 Del Skrevet 19. september 2000 Nå har jeg ikke ditt spørsmål present, men arret gror godt og er helet etter ca 6 uker. Etter det snitt man legger i livmoren er den nesten like sterk som før. Lykke til. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Takk for svaret Mette, jeg er meget takknemmelig. Ha en god dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4467-hvor-lang-tid-m%C3%A5-det-g%C3%A5-f%C3%B8r-jeg-kan-bli-gravid-igjenviktig/#findComment-26354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.