Gå til innhold

hvor lang tid må det gå før jeg kan bli gravid igjen,viktig.

Anbefalte innlegg

Gjest diamanten

Hei!

Kan en av legene svare meg på hvor lang tid det må gå før jeg kan bli gravid igjen?

Jeg har en sønn på 8 mndr,som ble forløst ved keisersnitt.

Etter keisersnittet fikk jeg blodpropp og måtte gå på marevan i 7 mndr.

Blodproppen var i leggen hvis det skulle ha noen betydning.

Det jeg lurer på nå er om det må gå en viss tid før jeg kan bli gravid igjen,pga alt dette.

Jeg er veldig bekjymret for å bli gravid igjen da vi også brukte prevensjon,da jeg ble gravid forige gang,og er redd for å bli gravid en gang til før jeg kan,ang helsen min.

Jeg er også i mot abort,men vet at jeg er nødt å gjøre dette hvis en ny graviditet kan true helsen min.

Jeg håper en av legene kan svare meg på dette, for det bekymrer meg virkelig.

Jeg vil være veldig takknemmelig for svar.

Vennlig hilsen en som er bekjymret,men takknemmelig.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er ferdig med Marevan-behandling vil jeg tror at du kan starte igjen, men det optimale mellomrom mellom to barn er to år. Du skal ha blodfortynningsmedisin i neste svangerskap, det kan du selv sette under huden hver dag. Man kan ikke bruke Marevan hvis man er gravid. Lykke til neste gangen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Gjest diamanten

Hvis du er ferdig med Marevan-behandling vil jeg tror at du kan starte igjen, men det optimale mellomrom mellom to barn er to år. Du skal ha blodfortynningsmedisin i neste svangerskap, det kan du selv sette under huden hver dag. Man kan ikke bruke Marevan hvis man er gravid. Lykke til neste gangen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei Mette!

Tusen takk for svar.

Men jeg må dessverre spørre en gang til om keisersnittet har noen betydning for når jeg blir gravid igjen,jeg er nemlig redd for at livmoren ikke skal klare vekten av barnet,siden det er forettat et snitt i den.

Kan du svare meg på det,da vil jeg være veldig takknemmelig,og er det allerede for det svaret du gav meg.

tusen takk på forhånd.

Hilsen en som har vært for utsatt til å ikke bekymre seg.

Mette Moen, Gynekolog

Hei Mette!

Tusen takk for svar.

Men jeg må dessverre spørre en gang til om keisersnittet har noen betydning for når jeg blir gravid igjen,jeg er nemlig redd for at livmoren ikke skal klare vekten av barnet,siden det er forettat et snitt i den.

Kan du svare meg på det,da vil jeg være veldig takknemmelig,og er det allerede for det svaret du gav meg.

tusen takk på forhånd.

Hilsen en som har vært for utsatt til å ikke bekymre seg.

Nå har jeg ikke ditt spørsmål present, men arret gror godt og er helet etter ca 6 uker. Etter det snitt man legger i livmoren er den nesten like sterk som før. Lykke til.

Vennlig hilsen

Gjest diamanten

Nå har jeg ikke ditt spørsmål present, men arret gror godt og er helet etter ca 6 uker. Etter det snitt man legger i livmoren er den nesten like sterk som før. Lykke til.

Vennlig hilsen

Takk for svaret Mette, jeg er meget takknemmelig.

Ha en god dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...