Gå til innhold

Ang. P-sprøyte og blødninger

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som menes når det sies at" man har uregelmessige blødninger de første mnd"? Hvor mange er de første mnd.?

Grunnene til at jeg spør er at jeg nå har blødd i ett sett fra sprøytestart for to mnd. siden. Jeg begynner å bli ganske lei nå.Er det en dag jeg blør nesten ingenting og vi prøver oss på sex, så begynner jeg garantert å blø der og da. Festlig.Går det an å sette sprøyte nr.2, nå for eksempel? Vil det minske blødningene? Eller må jeg bare se det an? Går det an å ikke "tåle" P-Sprøyten, i den forstand at man bare blør og blør?

(Jeg blør forresten ganske mye.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4468-ang-p-spr%C3%B8yte-og-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Når vi uttaler oss så upresist som 'noen måneder' så er det fordi det er stor variasjon. Seks måneder er vanlig, men det kan i verste fall vare opp mot et år. Hvis du har blødning ved samleie, bør du få en sjekk. Man kan nok oppnå raskere effekt ved å sette sprøytene noe tettere, men ikke sikkert. Hos mange vil mensen stoppe helt opp etterhvert (hos 60% etter ett år, hos 80% etter 2 år).

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...