Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest willhelmine

I uke 5+6 fossblødde jeg med koagulerte blodklumper, men uten smerte. Til min og legens overraskelse viste det seg på UL at det fremdeles var liv. Da jeg var 8+1 hadde jeg en ny frisk blødning med påfølgende UL, der legen kunne se at blødningen stammet fra "selve graviditeten". Jeg er nå 9+5, og har blødd daglig (mest brunlig) siden den første store blødningen. Jeg har ikke smerter, men i det siste har jeg kjent litt mens-murring.

Legen min har sagt at jeg må ta det med ro, unngå løft av mitt 17 mnd gamle barn, unngå sex, ikke kjøre bil lengre enn en time... og vente og se. Av tidligere besvarte innlegg her på doktoronline får jeg inntrykk av at det ikke hjelper å ta det med ro så lenge man er mindre enn 12 uker, stemmer dette?

Har jeg svært dårlige odds ettersom blødninene vedvarer?

Jeg er kjempebekymret og tør ikke være glad for at jeg er gravid. Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44684-langvarig-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Vanligvis pleier man å si at blødninger som er forbundet med abortrisiko ikke lar seg stoppe tidlig i svangerskapet, siden man antar at en tidlig abort har sammenheng med et foster som ikke er levedyktig, f.eks. har en kromosomfeil. Senere i svangerskapet kan en blødning holdes i sjakk ved at man holder seg i ro, siden en blødning da ikke nødvendigvis medfører at man aborterer. Jeg er imidlertid enig med din lege om at det er lurt å holde seg i ro i.o.m. at blødningen ikke ser ut til å ha tilknytning til en abort. Hadde det vært meningen at fosteret skulle støtes ut, ville nok det skjedd for lengst. Enkelte kvinner har en tendens til å blø til stadighet uten at det har sammenheng med en abort. Ønsker deg lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...