Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest modern

For en stund tilbake forsøkte jeg å bli gravid men det lyktes ikke av en eller annen grunn. Jeg fant aldri helt ut hvorfor og nå i etterkant så har dette begynt å "plage" meg. Jeg sluttet på p-pillen som jeg hadde gått på i 4-5 år på det tidspunktet. Etter ca. 1 mnd. startet forsøkene for å bli gravid. Rett i etterkant av forsøkene på å bli gravid fikk jeg uregelmessig menstruasjonssyklus som fortsatte i de 3-4 mnd. vi forsøkte. Dvs. at jeg fikk menstruasjon ca. annenhver/hver tredje uke i denne perioden. Merket ingen andre plager, hverken vektøkning eller uren hud. Etter at forsøk på å bli gravid ble avsluttet så fikk jeg igjen regelmessig menstruasjon. Jeg bør kanskje nevne at jeg aldri har hatt uregelmessig menstruasjon hverken før eller etter denne episoden.

Nå har jeg begynt å lure på hva grunnen til at jeg ikke lyktes med forsøkene var, og lurer på om jeg skal kontakte gynekolog. Men ettersom jeg ikke har hatt noen plager av noen art siden så vet jeg ikke helt om dette er nødvendig? Kan noen svare på dette så blir jeg takknemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44723-feiler-jeg-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest modern

Uregelmessige menstruasjoner tyder paa uregelmessig eller manglende eggloesning, og da blir man ikke gravid. Hvis det naa har rettet seg er det ingen grunn til undersoekelse.

Hvordan er det mulig å få manglende eggløsning/ingen eggløsning i en lengre periode (4 mnd.) uten grunn? Kan stress/ytre påkjenninger framkalle dette?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44723-feiler-jeg-noe/#findComment-168589
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...