Gjest Frustrert kvinne Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hei. Jeg er en kvinne på 25 år, som har noe jeg lurer på nå. Jeg har aldri hatt regelmessige sykluser, de varierer alt fra tre uker lange til 6 uker lange. Aldri noen jevn rytme. Vi ble raskt foreldre til førstemann. Siden har jeg alltid visst noenlunde når eggløsning var og når mens skulle komme, fordi jeg under eggløsning pleier få veldig vondt i magen, og slimete utflod. Slik har vi gamblet og ikke brukt prevansjon. Nå ønsker vi derimot å gi sønnen vår en liten søster eller bror. Han er 4 år. Denne måneden har jeg derimot for første gang vært usikker på min egen eggløsning. Håper nå du kan hjelpe meg litt : På dag 12 får jeg smerter i magen. Typiske eggløsnings-smerter. Jeg kjenner på livmortappen, og den virker bløt og mye, med en liten grop i. Jeg får BITTELITT slimete utflod på fingrene. Pleier vanligvis ha mye. Vi gikk derfor ut ifra at eggløsningen var da, på dag 11. Vi hadde samleie i disse dagene rundt. På dag 18, nøyaktig en uke etter dette, får jeg igjen smerter i magen, på venstre side. De er igjen typisk eggløsnings-smerter. Veldig vondt. Livmortappen kjennes igjen bløt og myk ut, med en liten åpning på. Jeg har igjen bittelitt slimete utflod, som var strekkbart. Men ikke så mye som "til vanlig." Nå ble jeg derfor for første gang fryktelig usikker på meg selv. Var eggløsningen på dag 11, eller nå på dag 18? Jeg forstår ingenting, og vet ikke helt når vi eventuelt kan teste oss for graviditet. Har hatt samleie hele tiden jevnlig. Ble du noe klokere av meg, eller er det rett og slett noe galt med meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44739-er-det-noe-galt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 De tegn du beskriver er for upresise til aa komme med noe tips om eggloesningstidspunktet. Hvis du fortsatt er uregelmessig boer du soeke gynekolog for utredning og evt oppstart med eggloesningsmedisin. Hvis du bare venter, kan det gaa lang tid foer resultat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44739-er-det-noe-galt/#findComment-168569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.