Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har vært sammen med samboeren min i snart 5 år,er også forlovet. Er ,eller har iallefall intil nylig vært veldig forelsket. Problemet mitt nå er at en på jobben min er forelsket i meg og jeg liker han svært godt. Vet ikke om det er fordi han er forelsket i meg eller om det er på tide å komme seg videre at jeg nå vurdere å bryte ut. Plutselig er alt så kjedelig med samboeren min.Har truffet denne nye "flammen " flere ganger utenfor jobben og på mange(det er mange) firmafester. Har også vært hjemme hos han et par ganger og sist gang, fredag endte det som det ikke skulle gjøre.Gråt i armene hans etterpå pga skyldfølelse. Føler meg som en tennåring som lyver for foreldrene for å møte kjæresten....bare at jeg nå lyver for kjæresten min for å treffe en annen. Vet det er totalt uretferdig og at kjæresten min slette ikke fortjener dette. Men følte at jeg måtte bli ordentlig kjent med "den nye" før jeg gjorde noe drastisk...sex var ikke iberegnet.. Samboeren min er en fantastisk person, gjrør alt for meg.Det er han som lager middag,vasker, syr klærne mine når de går i stykker;) osv.

Han er utrolig snill, vi har et fantasktisk å utforskende sexliv. Har hatt det veldig fint,men tror det tærer på at vi ikke har noen felles venner etter at vi flyttet til en større by..har alltid hatt det. Det blir derfor til at vi sitter inne hjemme for det meste. Det blir så kjedlig. Ikke for å virke blærete på noen som helst måte.Men mange gutter liker meg og vil ha meg. Det er samboeren min klar over og det plager han litt,men han er ikke så redd så lenge jeg elsker han sier han. Problemet for meg er at jeg blir alt for lett sjarmert og faller alt for fort for fristelen til å flørte å da kan d fort gå over den satte grensen.

Vet at jeg vil få et fantastisk liv med samboeren min...men tenker likevel på alt jeg går glipp av..eller kanskje ikke. Jeg er 23 år, samboeren min er 22. Han på jobben er faktisk 28 år. (Har kanskje ikke så mye med saken,men.. )

Dette ble langt, men det var godt å få satt ord på det. Håper jeg kan få råd og tips fra noen som har erfart det samme som meg eller som bare er litt lure;)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44766-er-det-verdt-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest punkyB

Du virker en smule umoden og usikker på deg selv. Du måler din egen selvhevdelse ut fra hvor mange menn du har draget på.

Utfra det du skriver om samboeren har dere jo et flott forhold. Etter 5 år kan man jo ikke vente annet enn at det ikke er helt rodenrødt og hett hele tiden. Men da må man jobbe selv for at det skal bli det.

Du sier selv at dere ikke kjenner så mange - selvfølgelig ikke hvis dere bare sitter inne hele tiden. Dere må jo komme dere ut - bli med på ting.

Du bør ta et valg nå - enten kutte ut han (de) på jobben - eller respekter samboeren din og gjør det slutt med han.

Det du burde gjøre er vel å ta en prat med samboeren din om at du kjeder deg litt - så får dere felles finne ut av hva dere kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44766-er-det-verdt-det/#findComment-168648
Del på andre sider

Du virker en smule umoden og usikker på deg selv. Du måler din egen selvhevdelse ut fra hvor mange menn du har draget på.

Utfra det du skriver om samboeren har dere jo et flott forhold. Etter 5 år kan man jo ikke vente annet enn at det ikke er helt rodenrødt og hett hele tiden. Men da må man jobbe selv for at det skal bli det.

Du sier selv at dere ikke kjenner så mange - selvfølgelig ikke hvis dere bare sitter inne hele tiden. Dere må jo komme dere ut - bli med på ting.

Du bør ta et valg nå - enten kutte ut han (de) på jobben - eller respekter samboeren din og gjør det slutt med han.

Det du burde gjøre er vel å ta en prat med samboeren din om at du kjeder deg litt - så får dere felles finne ut av hva dere kan gjøre med det.

Takker for svar PunkyB. Du har nok rett i noe av det du sier. Sliter med litt dårlig selvtilitt og liker å få oppmerksomhet. Men når du skriver "De" i parantes misforstår du nok litt.

Vet ikke om jeg vil si at jeg er umoden, men er det kanskje i dine øyne. Likte iallefall ikke å høre det ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44766-er-det-verdt-det/#findComment-168651
Del på andre sider

Gjest punkyB

Takker for svar PunkyB. Du har nok rett i noe av det du sier. Sliter med litt dårlig selvtilitt og liker å få oppmerksomhet. Men når du skriver "De" i parantes misforstår du nok litt.

Vet ikke om jeg vil si at jeg er umoden, men er det kanskje i dine øyne. Likte iallefall ikke å høre det ;-)

Jeg har jo litt lite grunnlag for å uttale meg om deg - så det er godt mulig du ikke er umoden !! *S*

MEN det som man ikke kan komme bort fra er at slik du holder på ikke er særlig pent gjort mot samboeren din !! Derfor bør du vurdere grundig hva du gjør videre.

Du skriver at du ikke har problem med at menn vil ha deg - det er jo flott -og det bør du utnytte - MEN bare holde det på et flørtesadie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44766-er-det-verdt-det/#findComment-168658
Del på andre sider

snuppedilla

Jeg har jo litt lite grunnlag for å uttale meg om deg - så det er godt mulig du ikke er umoden !! *S*

MEN det som man ikke kan komme bort fra er at slik du holder på ikke er særlig pent gjort mot samboeren din !! Derfor bør du vurdere grundig hva du gjør videre.

Du skriver at du ikke har problem med at menn vil ha deg - det er jo flott -og det bør du utnytte - MEN bare holde det på et flørtesadie.

litt rastløshet kan jeg ane og du er ung enda, men på den annen side man kan ha det artig og lite kjedelig i et forhold.

det handler om å ta intiativ;)

vær åpen med samboeren din og ta det rolig.

og for all del han fortjener ikke at du går for langt i flørten.

har selv og "Draget" men jeg ser utover det og vet at den oppmerksomheten er ikke den samme som en som virkelig elsker meg...

spenningen i det er og noe som man må "vokse" av seg før man kan sette pris på det man har :)

viktigste her for deg er å prate med din samboer å begge bør nok gå aktivt inn for å øke omgangskretsen, felles og hver for seg:)

og se det lyse i hvor trygt det er å ha det gøy og artig med en du kjenner godt:)

på den annen side er det dødt fra din sine ovenfor din samboer, vel.... da er det ingen vei utenom.

men da skal du ikke stupe inn i et nytt forhold..... du får begynne med det som heter "dating" og prøve å være alene en god stund og bli kjent med deg selv.

eneste måten du kan tilføre et nytt forhold trygghet kjærlighet og stabilitet:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44766-er-det-verdt-det/#findComment-169192
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...