Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 14+3, og var hos legen for tre dager siden. Da målte han at jeg var ca 11 cm. Dette syns han var lite. Det er mitt tredje svangeskap, og jeg har tidligere ligget over gjennomsnittet hele tiden. Jeg var på ultralyd for en uke siden, og gynekologen sa det var akkurat passe mengde fostervann, og at fosteret så ut som det var ca 14 uker. Hun kunne ikke måle det, fordi hun tok vaginal ultralyd, og da kunne hun ikke måle fostre når de var så store. Det jeg lurer på, er om jeg kan slå meg til ro med at det ikke er noe galt? Og kan man måle livmoren når man står også? Jeg kjenner den mye bedre når jeg står. Er det veldig uvanlig at man ikke er større når det er tredje barnet? Jeg har født i 98 og 00. Håper at du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44802-lavt-sf-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror helt klart at du ikke har noe å bekymre deg over med hensyn til SF-målet. Du har kommet såpass kort på vei i svangerskapet at SF-målet ikke er noen god indikasjon på barnets størrelse. Mange leger og jordmødre venter med å måle SF-mål til man er nærmere 20 uker, nettopp fordi det ikke er så lett å få eksakt mål så tidlig og fordi det ofte er avvikende fra den tendensen som SF-kurven utgjør senere i svangerskapet. Jeg vil anbefale deg å stole på de funn som ble gjort på ultralyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44802-lavt-sf-m%C3%A5l/#findComment-169019
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...