Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor i Sverige og kjöper med meg Tran piller fra Norge. Jeg er nå gravid i uke 20 og i de förste 3-4 månedene tok jeg tranpiller (2 om dagen) + "multivitaminer for gravide & ammende" (kjöpt i Sverige) + Betakaroten (for å forebygge soleksem, kjöpt på helsekostbutikk i Norge).

For 3 uker siden ble jeg obs på at både Tranpillene og mulitvitaminpillene inneholder A & D vitamin, hvilket jeg ikke har tenkt på för, så jeg har altså fått i meg dobbel dose A & D i 3-4 måneder.. Så så jeg at Betakaroten tablettene også inneholder A-vitamin, så jeg har altså fått i meg trippelt med A vitamin.. Er nå urolig for hvilke konsekvenser dette kan innebäre for fosteret. Er litt skuffet over jordmora mi her ettersom jeg på innskrivningssamtalen hadde skrevet opp alt jeg tar og hun leste igjennom og sa at det så bra ut.. Skrev forsåvidt ikke at tran inne holder A&D, de svenske omega3 fettsyrene inneholder jo ikke A & D..

Nå tar jeg svenske omega3 fettsyrer (uten A & D) + mulivitamin for gravide bare og tenker fortsette med det resten av graviditeten.

Var på ultralyd forrige uke og de sa at alt så bra ut, men det er jo ikke alt man ser der da..

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44840-dobbel-dose-d-a-vitamin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...