Doris Skrevet 17. september 2000 Del Skrevet 17. september 2000 Jeger i uke 15, og har alltid hatt lavt blodtrykk. (120/70) På de siste kontrollene har blodtrykket vært ganske høyt; 135/90 og 135/85. I tillegg har jeg litt eggehvite i urinen (1+) og er av og til plaget med hodepine. (trykk i pannen). Nå begynner jeg å bli litt redd, med tanke på tidlig svangerskapsforgiftning. Lege og jordmor vil bare avvente situasonen fordi de ikke tror det er svangerskapsforgiftning, noe jeg ikke kan slå meg til ro med. Jeg har to spontanaborter bak meg, så det sier vel seg selv at jeg er urolig. Kan legge til at jeg ikke har hevelser eller vann i kroppen, men er veldig plaget med kvalme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4486-begynnende-svangerskapsforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 Svangerskapsforgifting så tidlig som i uke 15 har jeg aldrig hört om. Jeg tror derfor sjansen for at du har en begynnesnde svangerskapsforgiftning er meget liten. Du har noen symptomer på det , med forhöjt blodtrykk, egghvite i urinen å hodepine. At stress kan gi forhöjt blodtrykk er vanlig, det samme med hodepine. Mye utflod kan gi egghvite i urinen. Det virker som din lege å jordmor er insatte i problemet. Jeg synes at det er riktig som de gjörer med å avvakte for å se vordan dette nå utvikkler seg. Jeg har dog stor förståelse for at du er bekymret, da du tidligere har hatt 2 spontanaborter. Det beste som du nå kan gjöre er å kutte ut alle stressmomenter i livet ditt. Pröv å ta det mye med ro å vil deg viss du kjenner deg sliten. Kontakt din jordmor eller lege igen hvis du synes at hodepinen blir verre eller hvis du får andre plager. Lykke til videre! Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4486-begynnende-svangerskapsforgiftning/#findComment-26168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.