Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Milla

Jeg fikk barn for 9 måneder siden, og har siden 6-ukerskontrollen tatt minipillen Conludag. Jeg har ikke hatt mensen etter fødsel. Jeg ammer fremdeles (nå bare morgen og kveld). Er litt frustrert og lei av at sex-lysten er omtrent borte. Jeg lurer derfor på følgende:

Når kan jeg forvente å få mensen tilbake når jeg tar minipillen og fortsatt ammer noe? Jeg har ikke hatt særlig sex-lyst etter fødsel og lurer på om minipillen og ammingen fortsatt påvirker dette?

Har forhåpninger om at hormonene (og sexlysten) kommer tilbake i forbindelse med mensen, men jeg lurer som nevnt på i hvilken grad minipillen påvirker her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44910-minipipiller-og-mens-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Både amming og minipille kan stoppe mensen og holde lysten borte. Når mensen er tilbake, er hormonene i orden, men minipillen kan 'skjule' hormonforholdene, så de kan være normale selv om du ikke har blødninger.

Hvis du har tørre slimhinner med sårhet, kan du forsøke med litt Ovesterinkrem som kan kjøpes uten resept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...