meg2 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei! Jeg er en jente på 30 år som virkelig har begynt å lure på om jeg har kommet i overgangsalderen..... Håper jo selvfølgelig det er noe annet, og at det er noe som ikke er alvorlig! Jeg har de 2 siste månedene hatt hetetokter - de er værst på kvelden, men er der mer eller mindre hele døgnet. De kommer ca 1-2 ganger i timen og varer i ca 2minutter. I tillegg til dette så fikk jeg ikke menstruasjon nå sist jeg skulle hatt det. Har alltid vært veldig regelmessig på det. (Det har alltid vært alt for ofte, men det har kommet regelmessig ofte) På toppen av dette så har jeg også lagt på meg mye, mistet all form for sexlyst (noe det IKKE skulle være noen god grunn til,for jeg har det kjempebra sammen med mannen min) Jeg har sjekket stoffskiftet mitt med jevne mellomrom pga av at jeg alltid føler meg trøtt og sliten (og fordi moren min sliter med for lavt stoffskifte) Men jeg har fått beskjed om at det skal være i orden. Er det mulig at jeg har noe kluss med noe hormoner eller noe sånt?? Det som egentlig er mest plagsomt - det er hetetoktene og at jeg ikke vil ha sex. Hetetoktene er av en sånn art at jeg ikke svetter - men blir bare brennende varm på hele kroppen - veldig plutselig. Hvis noen kan hjelpe meg med dette så hadde jeg blitt veldig glad! Skal til legen en gang i april, men jeg synes at dette er så mystisk så jeg har lyst på et svar før jeg skal til han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44937-30%C3%A5r-og-overgangsalder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Det er bare en hormontest som kan fortelle om årsaken. Unormalt stoffskifte og ulike andre hormonforstyrrelser kan gi svetting og stopp i mensen. Det er meget uvanlig med så tidlig overgangsalder, men det kan skje. Søk lege hvis symptomene plager deg eller hvis det går mer enn tre måneder uten menstruasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44937-30%C3%A5r-og-overgangsalder/#findComment-169786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.