Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har to barn fra før, ønsker nå et barn til. Men har lagt på meg 20 kilo første gang og 15 kg andre gang. Er over 100kg, klarer kroppen et svangerskap til? Har stoffskiftesykdom, Lavt stoffskifte, kan jeg da ta medisinen min og få barn? Jeg var litt over 100 kg da jeg fikk det andre barnet mitt. Det gikk helt greit. Tenkte ikke på sånt da, var endel yngre. Hadde ikke disse bekymringen da. Kan jeg få et barn til, har så lyst på en til før jeg blir for gammel Er 32 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44964-kan-tykke-damer-f%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er 1.68 og gikk opp 20 kg i forbindelse med forrige svangerskap. Var ved begynnelsen av dette 99kg. No er eg 5mnd på veg, og har ingen problemer. Har faktisk ufrivillig gått ned 7kg til no.

Eg gjekk forøvrig på pergo(tabl. for å få egløsning), så legen min var heilt med på at eg kunne få fleire born.

Eg trur einaste problema kan evt. vera at fødselen vert tyngre, og barnet større.

Eg hadde ikkje nølt om eg var deg, men visst du er usikker, er det jo like greit å sjekke med lege.

Trine Endsjø, jordmor

Det skulle ikke være noe i veien for at du skal kunne gjennomgå et svangerskap til. Med tanke på ditt lave stoffskifte, må du planlegge medisinering med din lege. Du kan ta medisiner, men dosen må kanskje reguleres og du må nok ta hyppige blodprøver for å finne rette nivå. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...