Gå til innhold

Om Pergotime - bivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Usikkerher

Hei! Skal begynne på pergotime, fordi jeg prøver å bli gravid, og har mens mellom 30 og 45 dager (ca). Er 30 år. Bekymrer meg litt for bivirkninger. Står på pakken at sjansen økes for blodpropp. Hvorfor det, og hvor mye større blir denne risikoen i fht om en ikke bruker pergotime? Bekymrer meg også fordi jeg skal ut og fly noen dager etter at jeg er begynt på behandlingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44984-om-pergotime-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Usikkerher

Håper du tar deg tid til å lese litt mer fra meg...har vært inne og søkt på tidligere svar her, og er blitt enda mer i tvil. Ser at du sier at abortrisikoen blir større ved bruk av pergotime. Spurte legen om dette da det ble bestemt at jeg skulle begynne på behandling, og han sa at sjansesn for abort ikke øker. Hva tenker du om dette?

Til slutt lurer jeg på hva du ville anbefalt hvis jeg hadde vært din pasient: jeg har eggløsning (har sjekket med temp.måling og clearplan). Får som sagt mens mellom ca 30 og 45 dager (ikke mindre enn 30 dager). Har blankt slim ca en uke før eggløsning. Er blitt gravid 2 ganger det siste året, med en misse abortion og en graviditet utenfor livmoren. Har prøvd å blir gravid ca 2 år, men har hatt styring på eggløsingen først det siste året. Ville du anbefalt pergotime eller ville du anbefalt oss å prøve slik vi har gjort hittil? Håper på svar, da jeg tenker veldig mye på dette nå...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man bruker pergotime kan det en sjelden gang oppstå 'overstimulering' som i verste tilfelle kan gi blodpropp, men det er så sjelden at du ikke behøver å tenke på det. Det er vanligvis ingen bivirkninger med pergotime. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...