AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 Skrevet 20. oktober 2019 På nav vedtak. Noen som har erfaring med det? Kan de bidra med mer enn informasjon som vi sitter inne med? Anonymkode: 0ffcc...c57 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 (endret) Jeg ville først fulgt standard saksgang og brukt klageretten man har. Med et hvert vedtak NAV fatter, skal informasjon om denne ligge vedlagt. Jeg hadde formulert meg saklig, og begrunnet argumentene mine så godt som mulig. Ved nytt avslag kan Trygderetten være siste steg, og da kan man begynne å snakke om advokat. Selvsagt går det an å rådføre seg med en advokat rundt lovverket, men å gå til sak mot NAV med en gang er som regel unødvendig. En del fagforeninger og interesseorganisasjoner har avtale med advokatfirma, og tilbyr gratis konsultasjon. Endret 22. oktober 2019 av FjellOgDalar 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 På 21.10.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev: På nav vedtak. Noen som har erfaring med det? Kan de bidra med mer enn informasjon som vi sitter inne med? Anonymkode: 0ffcc...c57 sjekk om du har rett på gratis rettshjelp Anonymkode: 89b32...802 0 Siter
Kroniker'n Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 Nav er ofte god advokatmat. Og jeg anbefaler deg å snakke med advokat så fort du får avslaget. De vil antageligvis hjelpe deg å skrive klage. Og er med deg veien videre. Å selv krangle med nav mens man holder tunga rett i munn, skaper et enormt unødvendig stress. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 Skrevet 24. oktober 2019 På 23.10.2019 den 1.38, Kroniker'n skrev: Nav er ofte god advokatmat. Og jeg anbefaler deg å snakke med advokat så fort du får avslaget. De vil antageligvis hjelpe deg å skrive klage. Og er med deg veien videre. Å selv krangle med nav mens man holder tunga rett i munn, skaper et enormt unødvendig stress. Jeg har tatt kontakt med gratis rettshjelp, men det er viderekommende juss studenter. Vet ikke om det er like bra som advokat? Det står at det jobber jurister der også. Regner med at de får veildning fra jurister. Neste steg blir å klage til trygderetten. Føler jeg trenger juridisk hjelp ja for jeg avhenger av skjønn får jeg inntrykk av. Anonymkode: 0ffcc...c57 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.