Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og har vært ufrivillig barnløs i mange år. Har vært til utredning. Har brent vekk småcyster på eggstokkene en gang (lap) og fjernet en stor blodcyste en gang (endo, trodde legen). Fikk også beskjed etter siste lap at egglederene mine var tette, noe som ble avkreftet på HSG-røntgen. Begge eggledere var åpne og fine. Jeg har eggløsning temmelig regelmessig, sykluser på 30-33 dager. Det siste året har jeg vært plaget med småblødninger før mens. Det varer fra 5-8 dager og varierer fra bare en liten antydning på toalettpapiret til noen få dråper i trusa. Hva kan disse blødningene komme av , tror du? Og kan evt dette være grunnen til at jeg har problemer med å bli gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45126-sm%C3%A5bl%C3%B8dninger-f%C3%B8r-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Noen ganger kan slike blødninger skyldes at det produseres for lite progesteron (hormonet som dannes etter eggløsning). Det kan man måle ved en blodprøve ca en uke før ventet menstruasjon, og man kan bedømme det utfra en temperaturkurve. Etter eggløsning stiger temp. et par streker, og det skal holde seg i ca 10 dager. Noen mener det kan være årsak til infertilitet, men det er diskutert om det skal behandles med hormon (progesteron). Få evt henvisning til gynekolog for vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...