tms Skrevet 17. september 2000 Del Skrevet 17. september 2000 Jeg er en jente på 29 år som har født 2 barn. Etter første fødsel hadde jeg veldig vondt når vi skulle ha samleie. Det var vondt når han skulle trenge inn, men det ble litt bedre når han først var kommet inn. Var hos flere leger som alle mente at alt var normalt. Ble tilslutt henvist gynekolog på Rit. Hun mente at hvis jeg prøvde å slappe av under inntrenging, og samtidig prøve å presse som om jeg skulle på do( fordi da åpnet skjeden seg), dette fungerte ganske bra. Nå etter andre fødsel har jeg også veldig vondt(vondere), men denne gangen på en annen måte. Det virker som det er noe der inne som stenger for på en måte. At penis stanger imot noe. Det jeg lurer på er om det kan være livmorframfall? Legen min på seksukerskontrollen sa ingentingom noe slikt(han satte inn hormonspiral). Må man til lege hvis det er livmorframfall, og hva kan han evt. gjøre? Hjelper det å gjøre knipeøvelser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4515-vondt-under-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 Det pleier ikke å være spesielt vondt å ha samleie ved livmorfremfall. Ammer du? Har du fått mensen tilbake etter fødselen? Hvis ikke, kan det være såre slimhinner på grunn av hormonmangel og du kan forsøke Ovesterinkrem som er en svak østrogenkrem som ikke skader barn eller melkeproduksjon. Det er alltid bra med knipeøvelser, men akkurat for ditt problem tror jeg ikke det har så stor effekt. Jeg synes du skal få en ny undersøkelse for å få det avklart. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4515-vondt-under-samleie/#findComment-26241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.