Gå til innhold

Bekkenløsning og skitur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må prøve deg fram.

Jeg hadde bekkenløsning og gikk til fysioterapeut under svangerskapet og kiropraktor etter. Begge mente at man godt kunne prøve seg på ski, men følge kroppens signaler. Gjør det vondt så stopp.

Ikke for lange turer, tror ikke du skal legge opp til toppturer eller 3 mils turer i påska for å si det sånn. Vi/jeg ble anbefalt å f.eks på et islagt vann hvor det er flatt. Smør skia godt så du ikke får glepptak - det er virkelig en dødare...

Lykke til!

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men...

Ikke gå på ski når du er gravid! Får vel gi en begrunnelse også... En kollega av min mann mistet ei jente i uke 28 grunnet skitur. Morkaken løsnet pga. bevegelsene.

Sier ikke at det kommer til å skje deg dersom du tar deg en kort skitur, men...

Det er bare en sesong...Vent med å gå på ski til neste vinter!

Lykke til i resten av svangerskapet!

mvh

Ikke gå på ski når du er gravid! Får vel gi en begrunnelse også... En kollega av min mann mistet ei jente i uke 28 grunnet skitur. Morkaken løsnet pga. bevegelsene.

mvh

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

mvh

Nei uffda!! Det tar jeg ikke sjansen på, nei. Og det høres ikke godt ut med glipptak - det spørs om jeg ikke står over...

Embriksmamma

mvh

Vet du, nettopp det skjedde en venninne av meg også. Hun var på skitur (en kort tur) på formiddagen, på kvelden løsnet morkaken og barnet døde i magen. Hun hadde tre uker igjen til termin. Fryktelig tragisk.

Vet du, nettopp det skjedde en venninne av meg også. Hun var på skitur (en kort tur) på formiddagen, på kvelden løsnet morkaken og barnet døde i magen. Hun hadde tre uker igjen til termin. Fryktelig tragisk.

Selv var jeg rett bak henne i løypa...og gråt i flere dager...

...skal vel innrømmes at jeg ikke engang dro rundt på støvsuger'n av frykt for å gjøre noe galt... *s*

mvh

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har fått många svar ser jag. Vid bäckenlossning, skall man undvika att ta för stora skritt, vilket man ju ofta gjör när man går på tur. Jag tror därför att det inte blir bättre med din foglossning efter skidturen men det behöver heller inte bli så mycket sämre. Någon nämnde att moderkakan skulle kunna lossna, vilket den givetvis skulle kunnat ha gjort även om den kvinnan satt hemma i soffan.Detta är inget argument för att undvika en skitur. Jag tycker att du själv får känna på din dagsform och gjöra ett eget beslut om du tror dig orka detta. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...