Ulv I Faarikaal Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Og jeg som trodde vi var kommet et hakk lengre i utviklingen her enn som så! Jeg visste at sånne ting skjedde på kjøkkenbenken som du omtaler det, men på norske sykehus? Huff! Det er mye fælt i verden altså!!! Mange vil ikke tro meg, og noen avviser fakta, andre er feilinformert, noen har omskjært sine barn og vil forsvare det, noen er omskjært selv og vet ikke bedre osv. At man er omskjært selv, skulle ikke være grunn til at man skal omskjære sine nyfødte guttebarn, man må jo før eller senere ta til fornuft og stoppe dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-171009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helseeffekter Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Renslighet er ikke grunnen til at man omskjærer guttebarn, det er bare en vikarierende årsak. Dette argumentet er blitt brukt lenge, men fakta sier noe annet. Noen menn, ca 1 av 50 har problem med for trang forhud, og de får behandling i voksen alder eller når det trengs. For en som har forhuden i behold, er renholdet så enkelt at det ikke skulle være noen grunn til å skjære den av. Undersøkelser med tusenvis av menn viser at det ikke er noen netto -positiv- helseeefekt med omskjæring, og at det ikke finnes noen grunn til at man skulle utføre dette barabriske middelalderske ritualet med nyfødte. Hvis du vil lese fakta, kan du lese det samme som jeg har lest, jeg gir deg linker hvis du vil. Jeg syns ikke man skal skjære av kroppsdeler for å slippe å vaske dem, og slett ikke uten å spørre vedkommende. Kan man ikke vente til gutten er 16 år og kan bestemme selv ? Hvorfor hastverket ? Du kan jo ikke undersøke menn for å finne den positive helseeffekten av mannlig omskjæring, det er jo kvinnene i land hvor omskjæring er vanlig som slipper livmorhalskreft.. Det er ingen tvil om at god renslighet hadde gjort samme nytten, men så lenge veldig mange menn ikke er flinke nok til dette, hjelper det jo ikke stort. De aller, aller fleste tilfeller av livmorhalskreft skyldes bakterier kvinnen har fått i seg ved samleie! Og i land hvor de fleste menn er omskåret finnes nesten ikke denne alvorlig og i mange tilfeller dødelige sykdommen, som rammer veldig mange kvinner bl.a i Norge. Jeg er ikke for omskjæring, men er heller ikke for å undergrave fakta. Det kan jo være noen positive effekter av ting vi allikevel er i mot. Og som kan brukes til å spre informasjon om at mennene må vaske grundig under forhuden sin regelmessig for å ikke påføre sine koner kreft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-171018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Du kan jo ikke undersøke menn for å finne den positive helseeffekten av mannlig omskjæring, det er jo kvinnene i land hvor omskjæring er vanlig som slipper livmorhalskreft.. Det er ingen tvil om at god renslighet hadde gjort samme nytten, men så lenge veldig mange menn ikke er flinke nok til dette, hjelper det jo ikke stort. De aller, aller fleste tilfeller av livmorhalskreft skyldes bakterier kvinnen har fått i seg ved samleie! Og i land hvor de fleste menn er omskåret finnes nesten ikke denne alvorlig og i mange tilfeller dødelige sykdommen, som rammer veldig mange kvinner bl.a i Norge. Jeg er ikke for omskjæring, men er heller ikke for å undergrave fakta. Det kan jo være noen positive effekter av ting vi allikevel er i mot. Og som kan brukes til å spre informasjon om at mennene må vaske grundig under forhuden sin regelmessig for å ikke påføre sine koner kreft. Jeg kan som sagt bidra med fakta. Helseeffekten er faktisk netto lik null. Men selvsagt finnes det meninger for og i mot, fakta funnet fram til og ignorert av motstandere og forkjempere. Kan vi ikke bare forby denne barbariske skikken ? Kan vi ikke vente til gutten er 16 år så han kan bestemme selv ? At legen tilråder omskjæring er noe annet, da er det nok påkrevet, men det gjelder bare en av 50, de andre 49 har det bedre slik naturen så viselig har skapt oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-171025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helseeffekter Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Jeg kan som sagt bidra med fakta. Helseeffekten er faktisk netto lik null. Men selvsagt finnes det meninger for og i mot, fakta funnet fram til og ignorert av motstandere og forkjempere. Kan vi ikke bare forby denne barbariske skikken ? Kan vi ikke vente til gutten er 16 år så han kan bestemme selv ? At legen tilråder omskjæring er noe annet, da er det nok påkrevet, men det gjelder bare en av 50, de andre 49 har det bedre slik naturen så viselig har skapt oss. Du snakker fortsatt om helseeffekten for mennene, ikke kvinnene! Eller kan du vise til fakta som tilsier at grunnen til at kvinner, i land hvor de fleste mennene er omskåret, har mye lavere risiko for å få livmorhalskreft, skyldes noe annet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-171027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Du snakker fortsatt om helseeffekten for mennene, ikke kvinnene! Eller kan du vise til fakta som tilsier at grunnen til at kvinner, i land hvor de fleste mennene er omskåret, har mye lavere risiko for å få livmorhalskreft, skyldes noe annet? Jeg vet om det du sier, men en annen sier at HIV smitter lettere fra menn som er omskjært, fordi forhuden naturlig virker som en sleide som hindrer smøringen i skjeden å lekke ut. (det er faktisk en av forhudens hodvedfunksjoner) De som er omskjært mangler forhud og vil skuffe smøringen ut så skjeden blir tørrere, og slimhinnen lettere slipper viruset gjennom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-171030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Bravo, du er min venn. Essensen av det jeg mener. ... litt sent, men...: Venn og venn, jeg mistenker deg hvertfall ikke for å være opphavsfigur til kjønnslig lemlestelse slik noen her synes å tro...(?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-172264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Nå kom jeg på hvordan man kan forhindre onani hos jenter ! Det er nok mere kjent etter all fokusen Hagen har stått for i det siste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45223-slik-kan-man-forhindre-onani-hos-gutter/page/2/#findComment-172326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.