Gjest undrende Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Jeg skal begynne med pergotime i dag, på dag 5 i syklusen. Min første kur, jeg er 30 år. Skal ta 1 tab. om gangen, fra dag 5-9. Grunnen til at jeg begynner med pergotime er at syklusene mine varierer fra 30-50 dager. Og jeg føler at jeg begynner å få det litt travelt, ifht min alder. Har vært gravid og spontanabortert 2 ganger tidligere. 1. Har fått beskjed om å teste med clearplan fra dag 13 og utover (til dag 17?). Betyr det at vi bør avstå fra samleie (for å spare opp) til dag 13? Eller kan eggløsningen skje før dag 13? 2. Når kan jeg vente meg menstruasjon? 3. Har også fått beskjed om å ta en progstronprøve 8 dager etter at clearplan slår ut. Hvor viktig er det at det er nøyaktig 8 dager? 4. Hva hvis clearplan ikke viser eggløsning. Skal jeg likevel ta progestronprøven? 5. Har kjøpt Hope eggløsningstest, vet du om denne er like bra som clearplan, også ved bruk av Pergotime? Vet det ble mange spm dette, men mye av tankene mine svirrer rundt dette, og vet ikke andre måter å få svar på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45296-pergotime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lukkøye Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei! Jeg er ei helt vanlig jente på 38 år som ikke er medisinsk sakkyndig. Men jeg har selv brukt Pergotime med god virkning (jeg hadde jevnlige eggløsninger, men ble allikevel ikke gravid). Takket være Pergotime fikk jeg to barn (var da 33 og 35 år). Jeg ville bare dele noen av mine erfaringer ang. dette legemidlet; vær klar over at det er vanlig at eggløsningen blir litt forsinket, fra noen dager til ei uke i mitt tilfelle. Men du har såpass uregelmessige sykluser at det blir vanskelig å regne ut dette. Jeg tror allikevel ikke det er sannsynlig at du får eggløsning før 13.dag ut i fra dine tidligere sykluser. Mensen får du (hvis du ikke skulle være så heldig å være gravid!) som normalt ca. 14 dager etter eggløsning. Jeg har brukt både Clearplan og andre billigere eggløsningstester mens jeg har tatt Pergotime og synes de fungerer ganske greit alle. Men Clearplan har den beste bruksanvisningen og er et svært sikkert produkt (ikke minst graviditetstestene). Et tips: Nettstedet Snart Gravid har en møteplass hvor dine spørsmål og liknende diskuteres av likesinnede. Det er stor traffikk der! Det går også an å bestille svært billige ( om ikke like sikre?) eggløsningstester og graviditetstester der. Jeg ønsker deg hjertelig til lykke med graviditetsplanene og den spennende tiden du har foran deg, og håper du får svar på dine mange spørsmål underveis! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45296-pergotime/#findComment-171052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 1. Har fått beskjed om å teste med clearplan fra dag 13 og utover (til dag 17?). Betyr det at vi bør avstå fra samleie (for å spare opp) til dag 13? Eller kan eggløsningen skje før dag 13? Svar: man kan bli gravid i seks dager som avsluttes eggløsningsdagen eller dagen etterpå. Størst mulighet fra siste pergotimetablett til temperaturen stiger. 2. Når kan jeg vente meg menstruasjon? Ca 14 dager etter temperaturstigning/eggløsning. 3. Har også fått beskjed om å ta en progstronprøve 8 dager etter at clearplan slår ut. Hvor viktig er det at det er nøyaktig 8 dager? 7-10 dager etterpå er OK. 4. Hva hvis clearplan ikke viser eggløsning. Skal jeg likevel ta progestronprøven? Ja, men ta også temperatur, så har du to kontrollmetoder. 5. Har kjøpt Hope eggløsningstest, vet du om denne er like bra som clearplan, også ved bruk av Pergotime? De er nok like gode uansett om eggløsning er spontan eller med pergotime. Lykke til med kuren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45296-pergotime/#findComment-172918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.