Gå til innhold

Noen som har tatt abort 2 ganger?

Anbefalte innlegg

Gjest sadine X

Jeg tok en abort da jeg var 17 år, det har jeg aldri angret. Nå skal jeg igjen ta en abort, men føler at jeg ikke har "lov" denne gang siden jeg har gjort det før. Nå er jeg 25 år har ett barn (planlagt!), hjem, jobb,bil god økonomi og hele pakka...Men ett barn til passer overhodet ikke inn i min livssituasjon nå. Skal begynne på høyere utdanning i tilleggg til jobb, + en mengde til med grunner jeg kunne nevnt. Jeg er altså helt sikker på valget mitt.

Er redd for å møte motstand hos lege o.s.v. Føler at andre kanskje ikke ser mine grunner på samme måte som meg selv. Hvor mye må jeg legge ut om livet mitt for å få en ny abort?

Sist gang var jeg som nevnt bare 17 år og det var liksom grunn nok for de fleste...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45346-noen-som-har-tatt-abort-2-ganger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sadine X,

Abort er noe du har krav på, og ikke noe du skal "berettige". Hvis du føler det slik hos legen din, så finn en annen lege.

Du trenger heller ikke forklare legen hvorfor du vil ta en abort, bare fortelle ham/henne at du vil. Årsaken har de intet med, og det eneste de gjør er å skrive et stykke papir, samt at de er lovpålagt å fortelle deg om alternativer (hvis du er interessert i det).

Abort er fullt lovlig i Norge, og det er ikke noe du skal "skamme deg" over.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...