Gå til innhold

Medisiner mot ADHD. Skal bytte....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nå gått på Ritalin i 2 mnd. Startet på 20mg og første dagen merket jeg forskjell. Gikk hele dagen og vasket. Neste dag merket jeg ikke akkurat det samme, men uken holdt seg. Økte til 30 2 uker etter, ingen forskjell. Så fikk jeg 30 fordelt, 10+20. Ingenting.

så fikk jeg 40. Fordelte på 20x2. Så 60, 40+20. 
Det som er forskjell fra før jeg startet er at stemningsleiet er mer stabilt. Har ikke hatt lange dype depresjoner (har depresjonsdiagnose moderat) og jeg har i perioder vært mer fokusert. Jeg har klart å holde det ryddig over lenger tid. Men selv er jeg fremdeles «meg selv». Jeg har tiks når jeg er alene. Jeg gjør HELE TIDEN noe. Føler man må ha disiplin for alt! Jeg føler jeg hr stirrende øyne. Jeg biter meg i kjeften. Kommer med lyder. Og gjør bevegelser med kroppen.

Anonymkode: c6331...7f4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/454794-medisiner-mot-adhd-skal-bytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare plutselig bli sint og nedstemt. 

Jeg forklarte legen alt og hun vil jeg skal prøve Aduvanz.

noen med erfaring da jeg er litt nervøs?

lite å være nervøs for 🙂  det er en veldig god medisin som har lenger virkning enn ritalin så pass på ta den på morgenen

Anonymkode: cefff...4ad

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lite å være nervøs for 🙂  det er en veldig god medisin som har lenger virkning enn ritalin så pass på ta den på morgenen

Anonymkode: cefff...4ad

Hvorfor tilbød ikke legen heller Concerta?! Siden metylfenidat er det samme som 1.valg? Kjenner man noen medisinsk forskjell?

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfof?!

Fordi noen har bestemt at det skal være sånn. Mest sannsynlig har ikke Concerta blitt testet på voksne og da blir de heller ikke forhåndsgodkjent. Det er mer ubegripelig at Elvanse ikke er forhåndsgodkjent på voksne, mens Aduanz er det. Det er jo nøyaktig samme medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...