Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en gutt for to måneder siden og ble klippet og sydd. Morkaken måtte opereres ut, men jeg ble sydd før operasjonen. Er ikke det litt rart ??

I ettertid føler jeg at jeg er veldig "åpen" i skjeden, dvs de indre skamleppene. Jeg synes ikke det ser ut som om jeg er sydd. Det er ubehagelig å sitte mye, jeg blir øm og har også begynt å blø fordi "revnen" går lagt bakover mot et ben. På 6 ukers kontrollen sa legen ingenting, men jeg vet heller ikke hvor mye de ser på sånne ting.

Bør jeg undersøkes på nytt ? Synes det er vanskelig å vite hvordan man skal se ut "der nede" etter en fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45494-sydd-for-lite-er-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Efter ett klipp måste man alltid sy igen efteråt. Ofta syr man efter att moderkakan har kommit ut (spontant eller efter operation). Av och till måste man dock sy innan moderkakan har lossnta, om det blöder mycket ifrån klippet. Det kanske var anledningen till att de sydde först. I så fall måste man kontrolera att stygnen inte har gått upp, efter det operativa ingreppet, som ju innebär att doktorn går upp med handen in i slidan/skeden och livmodern. 2 månader efter en förlossning, så kan man ju fortfarande känna sig lite öppen då bäckenbottenmuskulaturen ännu intehar fått tillbaka sin styrka. Mycket viktigt att gjöra dagliga knipövningar. Jag tycker att din doktor borde ha nämnt något på den gynekologiska undersökningen iv ecka 6, om något såg anmärkningsvärt ut. Tycker du att det ser ut som du är helt öppen och inte blivit sydd? I så fall borde du kanske få en ny undersökning, trots allt. För att få klarhet i detta då du känner dig osäker om det blev sytt riktigt. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...