Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er dette normalt?

Er nå 29,6 uker gravid og mine SF-mål har vært som følgende: Uke 16,2: 15 cm, uke 21,2: 20 cm, uke 25,2: 22,3 cm og nå uke 29,6: 25,1 cm. Det er samme jordmor som har målt alle gangene. Dette er mitt andre barn.

Forrige gang hadde jeg en jevn kurve som hele tiden lå øverst i det grønne feltet. Datteren min var 4 kg da hun ble født en dag over terminen. Denne gangen ser magen min helt annerledes ut og det kjennes ut som om barnet ligger mye lenger ned i bekkenet. Jeg mistenker også at det ligger på tvers en del av tiden. Kan dette virke inn på målene? Kan legge til at jeg kjenner mye liv.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45508-sf-m%C3%A5l-flater-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

När jag ser på SF-tabellen, så ser dina mått helt normala ut. Du växer i en fin takt och följer din kurva även om den inte ligger över gjenomsnittet (som vid första graviditeten eller vid den första mätningen i vecka 15). 2 graviditeter är aldrig helt lika och inte heller barnet vikt. Kanske kommer detta barnet att väga 3800 gr i stället för 4 kg? En annan teori är att barnet ligger längre nde i bäckenet och därför får du inte samm SF-mått. Oavsett så finns det ingen anledning till oro. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45508-sf-m%C3%A5l-flater-ut/#findComment-172160
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...