Gjest grøss og gru! Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei. Nå er det mange år siden jeg var hos tannlegen, og jeg tenker stadig på at jeg egentlig burde vært der, for jeg har ikke lyst til å ødelegge tennene mine, men problemet er bare det at jeg har så tannlegeskrekk. Jeg besvimer hver gang jeg er hos tannlegen, og om jeg har ett hull bare så bruker jeg 3 - 4 ganger hos tannlegen for å få fikset dette. De blir jo aldri ferdig når jeg bare besvimer, og må kitte igjen (eller hva det er de gjør) hullet og ber meg komme tilbake noen dager senere. Dette er både fryktelig dyrt og veldig ubehagelig. Føler meg helt teit overfor han stakkars tannlegen som helt tydelig også syns det er ubehagelig å ha meg som pasient. (Det forstår jeg forøvrig veldig godt) Men jeg gjør det jo ikke akkurat med vilje, og jeg skulle jo ønske det ikke var sånn! Det er ikke det at det gjør vondt, som er problemet, jeg får bare helt hetta om jeg ser tannleger på tv eller hører den ekle borrelyden. Jeg har fått tilbud om å få Valium før jeg kommer, men jeg har aldri prøvd noe sånt, og tør likevel ikke. Så det jeg lurer på: Finnes det "spesielle" tannleger som behandler folk med tannlegeskrekk? Og i såfall, hvordan fungerer det? Er det noe annet jeg kan gjøre? Jeg har mest lyst til bare å få narkose og la de gjøre alt ferdig på en gang, mens jeg sover og ikke merker at jeg er der en gang. Hehe. Det er virkelig plagsomt, og jeg aner ikke hva jeg kan gjøre med det. Er det noe informasjon jeg kan få? Jeg vil gjerne ha sunne og friske tenner! Takker for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45547-tannlegeskrekk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Tips: Søk på *tannlegeskrekk* Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45547-tannlegeskrekk/#findComment-172111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.