Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

håper noen kan hjelpe meg på dette...

jeg er en jente på 28 år som sliter med meg selv... jeg ser hvor mye bedre andre ser ut kroppslig... jeg blir lei meg når kjæresten ser på bilder av fine damer - de har større pupper enn meg og flat mage. det har ikke jeg ; mine er små, ulik størrelse og spisse.. ikke fine... og magen har valker. og ikke en gang kommer han med noen positive kommentarer om kroppen min. ikke en gang i.la. et år har han kommet men en positiv kommentar om meg eller kroppen min - uten at meg må spørre først om de ser bra ut.

jeg blir lei meg når han ligger ved siden av meg og koser med seg selv - hvorfor koser han ikke uoppfordret med meg.... og han tenner mer på at han koser selv enn at jeg gjør det. han blir mye stivere og større....

han mener jeg har dårlig selvtilitt, men dette går jo ikke på det.. det går på at jeg vet hvordan jeg ser ut.

lurer på om jeg bør ta en snakk med noen? kan en psykiater hjelpe meg? eller kan jeg klare å komme over dette selv? prøver å 'overse' at jeg blir lei meg noen ganger, men funker ikke noe særlig bra. er redd for at å gå til psykiater vil være det samme som å innrømme at jeg har problemer med hodet - problemer jeg ikke kan takle selv....

har noen vært i samme situasjon? noen som kam komme med noen tips?

takk for at du orket å lese hele innlegget!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45554-psykologprykiater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Det er jo tydelig at du har dårlig selvtillit. Har vært med damer som har vært både feite eller hatt små pupper. Men de hadde glimt i øyet og skjemtes ikke over kroppen sin.

Det er et stort turn-off for en mann om han merker at du skjemmes over kroppen din. Kanskje derfor han heller leker med seg selv?

Kan ikke du ta iniativet og leke med ham da?

Og mange menn er dårlige til å gi komplimenter. Prøv å gi ham noen og se om han skjønner tegninga. Ellers kan du jo ymte det forsiktig frampå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45554-psykologprykiater/#findComment-172019
Del på andre sider

Gjest punkyB

Det har vel litt sammenheng med at han ikke viser at han er glad i deg / tenner på deg - ved å kose med deg eller å fortelle deg at han snes du er pen.

Det første du må gjøre hvis du ikke har snakket med han om det er jo å si fra om hva du ønsker av han.

Klart det er vanskelig å akseptere sin egen kropp når du er usikker på hva partneren synes - dvs. når han ikke sier noe så kan jo det tolkes som om han ikke liker den.

Hvis du har snakket med han og hans oppførsel er den samme hadde jeg villet kvitte meg med han.

Ellers så kan man vel si at du har en type kropp som veldig mange andre har - så du har ingen grunn til å ikke like din egen kropp. Dvs. du må akseptere den som den er. Ønsker du å forandre på den kan du jo gjøre det ved kosthold og trening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45554-psykologprykiater/#findComment-172022
Del på andre sider

Det er jo tydelig at du har dårlig selvtillit. Har vært med damer som har vært både feite eller hatt små pupper. Men de hadde glimt i øyet og skjemtes ikke over kroppen sin.

Det er et stort turn-off for en mann om han merker at du skjemmes over kroppen din. Kanskje derfor han heller leker med seg selv?

Kan ikke du ta iniativet og leke med ham da?

Og mange menn er dårlige til å gi komplimenter. Prøv å gi ham noen og se om han skjønner tegninga. Ellers kan du jo ymte det forsiktig frampå.

Hei

Takk for svar!

Det ligger vel litt der også; jeg gir han mange komplimenter og koser mye med han; både uoppfordret og når han 'dytter hånden min ned'.

Skal prøve å ta det opp med han - må bare vente til det ikke er så 'sårt' å snakke om - vil ikke at det skal bli mye styr av det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45554-psykologprykiater/#findComment-172044
Del på andre sider

Det har vel litt sammenheng med at han ikke viser at han er glad i deg / tenner på deg - ved å kose med deg eller å fortelle deg at han snes du er pen.

Det første du må gjøre hvis du ikke har snakket med han om det er jo å si fra om hva du ønsker av han.

Klart det er vanskelig å akseptere sin egen kropp når du er usikker på hva partneren synes - dvs. når han ikke sier noe så kan jo det tolkes som om han ikke liker den.

Hvis du har snakket med han og hans oppførsel er den samme hadde jeg villet kvitte meg med han.

Ellers så kan man vel si at du har en type kropp som veldig mange andre har - så du har ingen grunn til å ikke like din egen kropp. Dvs. du må akseptere den som den er. Ønsker du å forandre på den kan du jo gjøre det ved kosthold og trening.

:) Takk for svar!!

Skal prøve å ta det opp med han - hva jeg ønsker - må bare vente til det ikke er så sårt å snakke om...

Har begynt å trene nå - prøve å komme i sommerform.

Dessverre kanskje, har jeg også begynt å kikke på priser på plastisk kirurgi....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45554-psykologprykiater/#findComment-172051
Del på andre sider

petter smart

Hei

Takk for svar!

Det ligger vel litt der også; jeg gir han mange komplimenter og koser mye med han; både uoppfordret og når han 'dytter hånden min ned'.

Skal prøve å ta det opp med han - må bare vente til det ikke er så 'sårt' å snakke om - vil ikke at det skal bli mye styr av det..

Vet jo ikke da.

Men selvsikre damer er de beste i senga. Som tør vise seg fram og ta iniativ.

Det ligger kanskje noe annet bak? Virker jo litt rart måten han reagerer på.

Det beste er vel rett og slett å spørre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45554-psykologprykiater/#findComment-172796
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...