Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sett at dere sier at barn nr 2 ofte blir større enn barn nr 1.

Mitt første barn var veldig stort. 5200 g og 58 cm lang.

Hvor stor er sannsynligheten for at mitt neste barn blir enda større??

Blir keisersnitt ved eventuell ny fødsel vurdert når man tidligere har fått et såpass stort barn ? Jeg hadde keisersnitt sist...men det var fordi fødselen ikke kom igang. De anslo da barnets vekt til å være rundt fire kilo. Litt skremmende at de tok såpass feil ved vurdering av vekt..

I tillegg sliter jeg med fødselsangst og har et sterkt ønske om keisersnitt ved neste fødsel.

Tror dere mitt ønske blir hørt ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45595-stort-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Många säger och har upplevt att nummer 2 är större än första, men det finns inga vetenskapliga belägg för detta. Jag tycker inte att du behöver utgå från det i varjefall. Din förlossningsrädsla, är något som du behöver att prata med någon om. Räcker inte samtal med jordmor eller doktro, blir du hänvisad till specialutbildad person på sjukhuset. Ni kommer då att efter samtal, att tillsammans med förlossningsdoktorn, gjöra upp en förlossningsplan. Om detta då slutar med en vaginal förlossning eller ett kejsarsnitt, kan jag inte säga dig. Givetvis så lägger man in tidgare upplevelser, barnets vikt osv i den slutliga bedömingen. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45595-stort-barn/#findComment-172223
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...