Gå til innhold

Skeden etter fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest Mor for første gang

Dette er sikkert et kjempe dumt spørsmål, og egentlig er det litt pinlig...

Men som førstegangsfødende og helt grønn på området, lurer jeg på følgende:

Er det normalt at skjeden forandrer seg etter fødsel? Jeg mener, det er jo naturlig att den gjør det, men skal den etter barseltid gå tilbake til det "normale"?

Jeg kniper i veg, men er kanskje ikke den mest iherdige. Tar noen skippertak inn i mellom, men det skal vel kanskje en god del trening til? Det er nå 5 uker siden fødselen, og det ser nesten ut som om skjeden på en måte er seget litt ned. Det er vel kanskje ikke den rette måten å forklare problemet på, men jeg har virkelig blitt helt forandret.

Jeg gruer meg litt til å ha sex med min mann, føler att underlivet er ekkelt. Dette er sikkert veldig dumt av meg, men det er en vond følelse.

Er det normalt att skjeden forandrer seg, og ikke blir som før fødselen? Eller trenger den bare litt mer tid?

Håper du kan hjelpe meg,

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45597-skeden-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Skjeden blir ikke helt som før, men nesten. Det tar tid. Trening er bra, og så endrer mye seg når dine hormoner igjen blir normale. Hvis du kjenner sårhet eller smerte ved samleie, kan du forsøke med Ovesterin krem eller stikkpiller. Det skader ikke melk eller barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...