Gå til innhold

Kosmetisk tannpleie

Anbefalte innlegg

Gjest gutt 25

Etter flere år med dårlig tannhygiene etter endt skolegang, har en av mine hjørnetenner nå gått delvis i oppløsning, mens to andre fortenner har synlige hull. Av en eller annen grunn har aldri noen av disse hullene vært smertefulle, noe som har bidratt til at jeg ikke har vært rask nok til å oppsøke tannlegehjelp.

I dag angrer jeg veldig på dette, har skjerpet min tannhygiene, og ønsker å rette opp skaden som har skjedd.

Samtidig lurer jeg på hva risikoen er for feil ved inngrep som kroner, broer eller implantater. I bakhodet har jeg noen bilder fra tragiske eksempler i nyhetene på tannleger som ødeleggger pasientenes tannsett og kjever. Jeg forstår at dette er ekstreme tilfeller, men når man går til en ny tannlege, så kan man jo ikke vite.

Hvor ødelagt må en tann være før den må erstattes helt. Som sagt er ingen av tennene mine smertefulle, og alle sitter der de skal, men har varierende skader i emaljen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45608-kosmetisk-tannpleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Vi lager kroner på tenner når de er såpass ødelagte at fyllinger ikke lenger kan restaurere tannen tilfredstillende.

Manglende tenner kan erstattes med broer eller kroner på implantater.

Det som du refererer til fra Haugesund-tannlegen har ikke noe å gjøre med den forsvarelige implantatbehandlingen som foretas hos kompetente tannleger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45608-kosmetisk-tannpleie/#findComment-173134
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...