Gå til innhold

Underlivet etter fødsler

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå

Jeg er ei ung jente som for fem mnd fødte midt tredje barn. Etter denne fødselen har underlivet mitt blitt forandret.

Jeg synes det ser så fælt ut, at jeg ikke orker å ha sex, og tror aldri jeg tør vise meg naken for en mann igjen. På seks uker kontrollen nevnte jeg forsiktig mine tanker for doktoren, men hun sa at alt så fint ut, det var vanskelig å si hvordan en kvinne skal se ut, siden vi alle er forskjellige. Men jeg klarer ikke å roe meg med dette.

Skal prøve å forklare hvordan det ser ut: Virker som om skjeden er falt ut, jeg kniper jevnlig, og synes jeg nå har bra taket på akkurat det, men det ser ikke ut til å hjelpe på utseendet. Jeg ser urinrøret! Det er et forholdsvis stort hull, som ingen kan unngå å se, og slik har det aldri vært før! Jeg synes det er direkte frastøtende! Kan dette være normalt? Det må jo lett komme bakterier inn dit når det er så åpent? En annen ting er at jeg revnet litt i mellomkjøttet under fødselen, men jordmora sydde ikke for det var så lite, hun mente det ville gro fint. Det gjorde det sikkert også, men en dag jeg var på toalettet kjente jeg en fryktelig smerte, og da jeg så etter var det såret som hadde revnet på nytt. Jeg tenkte at det ville gro fint på plass igjen, men det har det altså ikke gjort. Nå ser det ut som om jeg ikke har noe mellomkjøtt i det hele, alt bare "detter" ut av meg!!

Sikkert ikke lett å forstå helt hvordan elendigheten ser ut, men håper likevel du kan hjelpe meg, dette begynner å bli et alvorlig stort problem for meg, som ikke bare går utover sexuallivet mitt, men også psyken. Tenker på det veldig ofte, og jeg begynner å bli dårlig av hele greia!

Hva er normalt/ikke normalt, og finnes det en plass på nettet jeg kan se div. underliv? Bare for å sammenligne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45612-underlivet-etter-f%C3%B8dsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mange må rette opp litt

Jeg kjenner flere som har hatt operasjoner en stund etter fødsel for å rette opp ting som ikke har grodd helt slik det skal. Det er veldig vanlig. Velg en annen gynekolog enn den du var til sist, be om henvisning fra fastlegen din, be gjerne venninner om tips om en gynekolog som er flink.

Si tydelig fra til (den nye) gynekologen hvordan du føler det, hvis du ikke sier klart fra, men sier "det ser kanskje litt rart ut", vil de fleste leger si "alle ser forskjellige ut", de vil ikke dytte på noen problemer de kanskje ikke føler selv at de har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...