Gå til innhold

Hei dere friske her på forumet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er du her og hva driver deg? 

Jeg kan nevne navn, men dere vet jo selv hvem dere er. 

Anonymkode: 3a285...ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er definisjonen på «frisk»?

Skrevet
Akkurat nå, cilie skrev:

Ja, det kan jo diskuteres, men her tenkte jeg frisk i betydningen å ikke ha noen psykisk sykdom. 

Skrevet

Er trygde-slask. Ikke frisk da tror jeg.

Anonymkode: ad1cd...186

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er trygde-slask. Ikke frisk da tror jeg.

Da er det ikke fra deg jeg er ute etter et svar heller :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke fra deg jeg er ute etter et svar heller :)

Kan være frisk da?

Skrevet

Jeg er vel en av de friske, tenker jeg 😊

DOL har vært en viktig sosial arena for meg i over 20 år. Har lært mye om ulike mennesker, og synes det er fint å kjase og småprate med folk her, men også øke kunnskapen min om f.eks. psykiske utfordringer. Det er mange å spørre om råd her, og jeg har spurt om mye og øst ut av både gleder og frustrasjoner i løpet av disse årene 😊

Skrevet

Jeg ser på de som har jobb, partner, barn og et sosialt liv som friske. 

Anonymkode: dcee1...4a3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mor har vært i jobb, vært gift, hatt barn og et aktivt sosialt liv og har samtidig utsatt oss for overgrep, fysisk, psykisk, løyet, skapt intriger, truet, vært alt fra hypoman til svært deprimert i mange år. Etter at jeg ble såpass voksen at jeg ikke trodde at alt var min skyld så ser jeg på denne atferden som syk. Selv om man innehar de ytre faktorer du nevner er man ikke nødvendigvis frisk.

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, si det ? Tidsfordriv. Jeg er ikke så ofte på dol lenger, men titter raskt innom av og til og svarer litt her og der. 

Endret av Nicklusheletida
.
Skrevet
22 minutter siden, bibben skrev:

Min mor har vært i jobb, vært gift, hatt barn og et aktivt sosialt liv og har samtidig utsatt oss for overgrep, fysisk, psykisk, løyet, skapt intriger, truet, vært alt fra hypoman til svært deprimert i mange år. Etter at jeg ble såpass voksen at jeg ikke trodde at alt var min skyld så ser jeg på denne atferden som syk. Selv om man innehar de ytre faktorer du nevner er man ikke nødvendigvis frisk.

Hun hadde nok en personlighetsforstyrrelse ved siden av bipolardiagnosen da. Slik oppførsel er ikke typisk for bipolare 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde nok en personlighetsforstyrrelse ved siden av bipolardiagnosen da. Slik oppførsel er ikke typisk for bipolare 

(Jeg skal ikke kuppe tråden men vil bare nevne at hun ikke har noen bipolardiagnose).

Skrevet
1 minutt siden, bibben skrev:

(Jeg skal ikke kuppe tråden men vil bare nevne at hun ikke har noen bipolardiagnose).

Ok, bare antok det siden du skrev at hun hadde hypomanier og depresjoner. 

Skrevet

Det viktigste er brukerne så klart. Man blir kjent med folk som det ellers ikke er så lett å bli ordentlig kjent med. 

Jeg har dessuten alltid vært ivrig på et eller annet diskusjonsforum og jeg vil ikke legge ut masse meninger på Facebook

8 timer siden, cilie skrev:

Jeg er frisk, og med det mener jeg at jeg fungerer bra på og ikke har noen diagnoser. Det betyr ikke  problemfritt liv, men hvis jeg ligger søvnløs så er det med god grunn.

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som driver meg er brukerne og at det kommer opp noen temaer som interesserer meg i mellom; det kan være både underholdende og lærerikt å lese her. Savner dog de underholdende trådene, selv om det vel ikke er de som er hensikten med et doktor-forum. Lærer mye om diverse psykiatriske temaer jeg eller knapt ville hørt om. Har mine tvil om at jeg ville vært aktiv her nå om det ikke var fordi jeg har vært her i lang tid og og blitt "kjent" med mange av brukerne.

Endret av Ekstra
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært her i over 20 år, fra dengang det var høy aktivitet på alle delfora og jeg selv bare brukte de som hadde med barn og familie å gjøre. Derfor "kjenner" jeg noen av de andre faste brukerne som har vært her siden 90-tallet. Så det er gammel vane, kombinert med at jeg liker å skrive og diskutere. Jeg holder meg unna mer tidsslukende sider som Facebook og Kvinneguiden så lenge jeg har DOL.

Dessuten gir trådene her litt innsikt i temaer som ellers ville vært ganske ukjente for meg, og det er alltid nyttig. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Mangler bare partner 😉

Skrevet
4 timer siden, Grendel skrev:

jeg vil ikke legge ut masse meninger på Facebook

Hvorfor ikke. Er ikke dine meninger i smørøyet for hva som er ikke bare akseptert men hyllet av meninger, og spredt av alle store bedrifter uansett. Skulle være rimelig trygt da? Du virker, som det vi kaller på fagspråket, som "woke".

Hadde jeg sagt mine meninger under ekte navn, og hvis jeg hadde en jobb, ville selvsagt slike "woke" personer gått til min arbeidsgiver og fått meg sparket umiddelbart (takk for den...), men for de som seiler på de aller tryggeste (imho lite gjennomtenkte) frasene og er "supersnille" og "feministiske" menn, pleier ikke å få sparken som følge av slike holdninger.

Har du blitt litt paranoid av hva "dine" folk holder på med online og cancel culture? Er du redd for at du ikke er "woke" nok på alle aspekter slik at "woke" mobben skal komme etter deg også? Hvis du er redd for dine egne, hva sier det om gjengen du tilhører ? En frykt kult ? 

OM "dine", oppfører seg slik, er dte kanskje verdt å tenke seg grundig om, du virkelig er på den "riktige" siden i historien. Mange grupper har gått på en smell ved å gi etter for en fryktkultur og ukritisk resitere vedtatte sannheter, tyskerne er et godt eksempel på det. Jeg vet ikke om det virkelig er et eksempel vi bør herme etter.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke frisk, men er ikke her for å få medisinske råd heller. Mer at jeg kjeder meg fordi jeg ikke har noe liv, også blir jeg frustrert av ting som (i mine øyne) er ren idioti men likevel er noe "alle" angivelig mener. Da føler jeg for å gi noen motsvar, men jeg innser alltid fort at det nytter ikke er som å snakke til en steinvegg. Du kan tenker deg at du mener at jorda er rund, men alle har vedtatt at jorden er flat, og kommer med all mulig "logical fallacy" som "beviser" at jorda er flat. Og ingen argumenter, på tross av at de er udiskutable, holder for å overbevise dem. Blir veldig frustrert, men pleier å gi det et nytt forsøk fra tid til annen, men er alltid det samme :P

Mennesker er noen rare dyr. Og særlig kvinner. Når det gjelder å skille fakta fra følelse, i diskusjoner om virkeligheten.

Anonymkode: c5d40...259

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke. Er ikke dine meninger i smørøyet for hva som er ikke bare akseptert men hyllet av meninger, og spredt av alle store bedrifter uansett. Skulle være rimelig trygt da? Du virker, som det vi kaller på fagspråket, som "woke".

Hadde jeg sagt mine meninger under ekte navn, og hvis jeg hadde en jobb, ville selvsagt slike "woke" personer gått til min arbeidsgiver og fått meg sparket umiddelbart (takk for den...), men for de som seiler på de aller tryggeste (imho lite gjennomtenkte) frasene og er "supersnille" og "feministiske" menn, pleier ikke å få sparken som følge av slike holdninger.

Har du blitt litt paranoid av hva "dine" folk holder på med online og cancel culture? Er du redd for at du ikke er "woke" nok på alle aspekter slik at "woke" mobben skal komme etter deg også? Hvis du er redd for dine egne, hva sier det om gjengen du tilhører ? En frykt kult ? 

OM "dine", oppfører seg slik, er dte kanskje verdt å tenke seg grundig om, du virkelig er på den "riktige" siden i historien. Mange grupper har gått på en smell ved å gi etter for en fryktkultur og ukritisk resitere vedtatte sannheter, tyskerne er et godt eksempel på det. Jeg vet ikke om det virkelig er et eksempel vi bør herme etter.

Er ikke frisk, men er ikke her for å få medisinske råd heller. Mer at jeg kjeder meg fordi jeg ikke har noe liv, også blir jeg frustrert av ting som (i mine øyne) er ren idioti men likevel er noe "alle" angivelig mener. Da føler jeg for å gi noen motsvar, men jeg innser alltid fort at det nytter ikke er som å snakke til en steinvegg. Du kan tenker deg at du mener at jorda er rund, men alle har vedtatt at jorden er flat, og kommer med all mulig "logical fallacy" som "beviser" at jorda er flat. Og ingen argumenter, på tross av at de er udiskutable, holder for å overbevise dem. Blir veldig frustrert, men pleier å gi det et nytt forsøk fra tid til annen, men er alltid det samme :P

Mennesker er noen rare dyr. Og særlig kvinner. Når det gjelder å skille fakta fra følelse, i diskusjoner om virkeligheten.

Anonymkode: c5d40...259

Hva mener du massen tar feil om?

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som flere andre så henger jeg her inne mest av gammel vane, fant dol i august 1997 og har liksom aldri klart å komme meg ut igjen. :) Men i det siste har det blitt mindre, delvis fordi jeg driver med andre ting (jeg elsker facebook!) og fordi forumet har forandret seg veldig så det er ikke så mye som er interessant lengre, men det skyldes nok også at min livssituasjon er endret i forhold til for 20 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...