Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en prematurfødsel i uke 24 ble det konstantert at jeg hadde livmorhalssvikt.

Til tross for en tidlig start gikk det helt fint med barnet som i dag er en aktiv liten gutt på 4 år.

I svangerskap nummer 2 fikk jeg satt på cerclage i uke 14 og ble sykemeldt. Jeg hadde mye nedtrykksfølelse og kynnere allerede fra uke 19 men med litt bricanyl og mye ro gikk jeg denne gangen helt til uke 36. Fødselen startet og jeg hadde 4 cm åpning til tross for at jeg fortsatt hadde cerclagen. Denne ble da klippet og fødselen forløp sin normale gang.

Første gangen gikk fødselen på rekordfart, men pga seteleie ble barnet forløst med keisersnitt ved 9 cm åpning.

Fødsel nummer to var imidlertid svært langtekkelig og smertefull (40 timer). Fikk beskjed om at dette kunne skyldes at mormunnen var blitt noe arrete etter cerclagen.

Mitt spørsmål er følgende;

Er det ved et evt. tredje svangerskap større fare for en ny prematurfødsel ettersom livmorhalsen er arrete, og vil denne fødselen evt. bli enda lenger enn nummer to av samme årsak?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45682-cerclage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...