Gjest hebbalill Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei! Jeg forsøker å spørre her, da det ikke er noen fagfolk som svarer på forum for gynekologi om dagen.. Jeg fikk en kur med Primolut av legen nylig, da menstruasjonen var svært forsinket etter p-pilleslutt og man ville forsøke å fremskynde denne. Pga. ulike årsaker fikk jeg kun tatt tbl i 4 dager, der jeg kun tok tbl. om morgenen den siste dagen (ble bedt om å ta 5mg x3 pr dag) Etter dette tok jeg altså ikke fler tbl. Jeg hadde ganske sterke smerter i underlivet før jeg startet på denne kuren, og disse smertene kom tilbake et par dager etter at kuren var opphørt. Jeg mistenker derfor at menstruasjonen var på vei allerede før kuren startet. (har også vært til gyn, som mente smertene kanskje kunne komme av at kroppen "jobbet" med å få igang mensen, men at det tok tid.) Det jeg lurer på, er følgende: Mensen kom, men ikke før over 4 dager etter siste pille. Er denne mensen da å regne som fremprovosert av kuren, eller kan jeg tro at den har kommet naturlig? Som sagt så tok jeg kuren kun i 3 dgr + èn morgen. Jeg hadde jo også de samme smertene igjen på forhånd som før kuren startet. Til orientering forsøker vi å bli gravid, og håper derfor at den normale syklusen kommer i gang snart! Takknemlig for svar! Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45708-primolut-og-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Beklager, men dette føler jeg meg ikke kompetent til å svare skikkelig på. Det kan sikkert tenkes at menstruasjonen din ville kommet uansett når den kom, men det har jeg strengt tatt ikke holdepunkter for å argumentere for, rent medisinsk. Håper imidlertid at du nå har kommet i normal rytme igjen og du får oppfylt ditt ønske om snarlig graviditet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45708-primolut-og-mens/#findComment-173030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.