Gå til innhold

Kjære Solveig Vennesland!

Anbefalte innlegg

Gjest Jente (29) i krise!

Nå trenger jeg virkelig råd! Har vært samboer i 5 år og har et barn på 1 år. For et halvt år siden var min samboer utro, og jeg tilga ham (pga jeg vil babyen skal ha en far, og fordi jeg tross alt elsker mannen!). Men: nå er han jammen meg utro igjen (m/samme dame). Dette orker jeg ikke mer. Aldri om jeg tilgir en gang til.

Selv sier han at han ikke klarer å bestemme seg, vil ha både meg og hun andre damen! Vil m.a.o. at jeg skal akseptere polygami.

Det er helt utenkelig for ham å bli med til familierådgivning, så den muligheten er utelukket.

Problemet er at vi nettopp har kjøpt hus, jeg eier 40 % og han 60%. Hvilke rettigheter har jeg? Kan han flytte inn med den andre dama, og hive meg ut? Jeg bor jo der med barnet vårt!

Jeg føler jeg lever i et vakuum, klarer ikke slappe av, er redd for å bli kastet ut hjemmefra når som helst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45742-kj%C3%A6re-solveig-vennesland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er ingen lov som regulerer hvem som skal bo i huset eller kastes ut ved samlivsbrudd, når dere begge eier det.

Skaff deg samboerboken, for mer info.

Når dere har et lite barn sammen, er det rimelig at det har førsteretten. Han kan ikke hive deg og barnet ut til fordel for den nye damen uten at dere som eiere har diskutert saken. Siden han ikke vil bruke familiekontoret, synes jeg du skal tenke på en samtalepartner for deg alene. Ring fam.kontoret eller oppsøk annen profesjonell hjelp. Ikke vent med å ta saken opp.

Og ikke vent med på at han skal få bestemt seg, om han vil ha deg eller sin dame på si.

Du har ansvaret for deg selv og for barnet. Barnet håper jeg også han tar ansvar for. Og ikke viker unna for å drøfte saken. For her står det mye på spill nå, slik jeg oppfatter deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...