Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å bli gravid i to måneder nå, uten hell, er det noen som har noen gode råd til meg?

Har lest at det skal hjelpe med folat (folatsyre) og kjøpte en boks med piller på helsekost, men har ikke våget å ta noen enda da det sto at brukes kun etter samråd med lege og av gravide. Kan jeg ta dem i håp om at det skal hjelpe meg å bli gravid?

Skal jeg også ta e-vitamin?

Andre råd?

Fortsetter under...

Det folat-tilskuddet som anbefales er Afi-folsyre 0,4 mg - som kjøpes på apoteket. Hvis du røyker, øker du sjansen for å bli gravid ved å slutte. Alkohol likeså. Spis sunt og allsidig, men ikke vær "fanatisk". Ligg i ro (med bena høyt?) i ca 20-30 min. etter samleie - sæden skal visstnok "koagulere" litt etter en stund, og noen mener at dette kan hjelpe på resultatet - men dette er vel en ting de lærde strides om til evig tid.

• 2 uker senere...
mor til fire

Det folat-tilskuddet som anbefales er Afi-folsyre 0,4 mg - som kjøpes på apoteket. Hvis du røyker, øker du sjansen for å bli gravid ved å slutte. Alkohol likeså. Spis sunt og allsidig, men ikke vær "fanatisk". Ligg i ro (med bena høyt?) i ca 20-30 min. etter samleie - sæden skal visstnok "koagulere" litt etter en stund, og noen mener at dette kan hjelpe på resultatet - men dette er vel en ting de lærde strides om til evig tid.

Hei til deg som vil ha barn!

Jeg er mor til 4 barn og fikk det samme "rådet"som "dimi"i forrige innlegg skrev om at etter samleie kunne en ligge i sengen med beina høyt(støtte til veggen)i ca 20-30 minutter.Jeg selv har alltid gjort dette når vi har planlagt og få barn,og det har hjulpet hver gang!Har også fortalt det til venninder som har hatt problemer med å bli gravid,og alle har blitt gravide etter en stund.Så du skjønner at det er verd å forsøke.I alle fall-lykke til! Hilsen

Hei til deg som vil ha barn!

Jeg er mor til 4 barn og fikk det samme "rådet"som "dimi"i forrige innlegg skrev om at etter samleie kunne en ligge i sengen med beina høyt(støtte til veggen)i ca 20-30 minutter.Jeg selv har alltid gjort dette når vi har planlagt og få barn,og det har hjulpet hver gang!Har også fortalt det til venninder som har hatt problemer med å bli gravid,og alle har blitt gravide etter en stund.Så du skjønner at det er verd å forsøke.I alle fall-lykke til! Hilsen

Hei!

Har selv prøvd å bli gravid i 9 mnd. nå,

uten å lykkes. Har tidligere lest at dette rådet med å ligge med beina høyt,bare er tull.Sedcellene skal liksom finne veien inn selv! Nå er jeg lei av å vente,så jeg tror faktisk jeg skal prøve det-og se om det kan hjelpe meg.

Uansett må det jo klaffe med eggløsningen da!

Mvh

Scorpion.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...