Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Malena

Jeg har ofte hatt samme problemet - men hadde god erfaring med klorhexidin 0,5 % (spritoppløsning) etter barbering med høvel.

De røde prikkene er jo en betennelsesreaksjon pga høvelens harde 'raking' nedi huden og hårrøttene, og dermed åpner for bakterier å trenge nedi.

Likevel, det klør når det går mer enn 18 timer (når det vokser ut) og prikkene kommer ofte pga kløe og irritasjon. Og da blir det vondt verre å barbere på nytt.

Jeg er mer komfortabel med frisering med saks isteden, men så har jeg også lys behåring, og det er ikke så sjenerende som kanskje mørke hår er. Dessuten - det er penere med kjønnshår enn med kviser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45815-barbering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...