Gå til innhold

Liten, dum og usikker - hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest en som forsvinner

I lengre tid har jeg følt at noe har vært grunnleggende galt med livet mitt, men ikke før sent i høst greidde jeg å innrømme for meg selv at det jeg trodde var grunnvollen - mitt ekteskap - var det store problemet. Jeg føler jeg i lengre tid har prøvd å gi forholdet nytt liv, vi har vært til familierådgivning og snakket og snakket om å gjøre ting sammen. Men etterhvert fant jeg ut at det jeg ville, var å være gift, ha trygghet m.m., men at jeg manglet den viljen overfor den mannen jeg faktisk var (og fremdeles en stund til er) gift med. Vi etablerte oss sammen alt for fort pga en uplanlagt graviditet, og jeg føler jeg fremdeles bærer på en sorg for at det ble som det ble med en mann jeg egentlig ikke ønsket å dele livet mitt med. Men det var viktig for meg å prøve, og han og de to barna vi har fått ble på en måte "prosjektet" mitt - som nå raser sammen. Jeg vet jeg aldri har elsket ham "slik jeg burde", og at det ikke hadde blitt oss om jeg ikke hadde blitt gravid så fort.

Vi har vært til mekling, og er så enige som vi kan bli ift fordeling av barna, men venter nå på at en passende leilighet for en av oss dukker opp i nærheten, før en av oss flytter. Det går (overraskende) bra å bo under samme tak, og _kun_ være foreldre sammen. Vi sover ikke i samme rom, og min lyst på ham er totalt fraværende. Men "overalt" leser jeg om følelser som fortaper seg, lyst som kommer tilbake, at man må prøve, alt går i bølger osv. Men hvorfor klarer ikke jeg å tenke slik? At dette "bare" er en bølgedal? Jeg føler meg så egoistisk, og selvfølelsen er på full fart nedover. Selv om jeg har en bra jobb og foreløpig OK akademisk karriere, føler jeg meg bare liten og dum sammen med andre, og tenker at nå er det slutt på alle de drømmene jeg hadde for ti år siden. Holder jeg på å bli syk? Er det noen som kan gi meg noen råd? Bør jeg "prøve" igjen", bare for å få tilbake tryggheten? Sitter på jobben nå og gråter, og får ikke gjort noe som helst.... Kan noen, helst Solveig svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45867-liten-dum-og-usikker-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...